שופט ספרדי קבע: "החקירה בעניין העברתו של ניימאר לברצלונה תימשך"

כמה באמת שילמה ברצלונה עבור רכישת הכוכב הברזילאי והאם הנשיא סנדרו רוזל מעל בכספים? התשובות יתקבלו לאחר חקירה מקיפה שיוצאת לדרך

הרשויות בספרד ימשיכו לבדוק את העברתו של ניימאר: השופט פאבלו רוז מבית המשפט במדריד הודיע אתמול (ד') כי "יש בסיס להמשיך את החקירה בנושא". הוא דרש מברצלונה להעביר לידיו את כל המסמכים והחוזים הקשורים בהעברה, כמו גם דוחותיה הכספיים המלאים של הקבוצה משלוש העונות האחרונות. כמו כן, הוא הורה לוועדת חקירה מיוחדת להגיע לברזיל, ולאסוף שם פיזית את כל התיעוד החוזי והמשפטי הרלוונטי הקשור לעסקה.

כזכור, המועדון הקטאלוני רכש את ניימאר מסנטוס הברזילאית תמורת סכום מוצהר של 57.1 מיליון אירו, כשלטענת אלופת ספרד, רק 17.1 מיליון אירו מתוך הסכום הזה הגיע לקבוצתו לשעבר של החלוץ - כשיתר הכסף התחלק בין גורמים אחרים (משקיעים שונים בכרטיס השחקן שלו). עם זאת, בארסה לא חשפה באופן מדויק כמה קיבל כל אחד מאותם גורמים - מטעמי סודיות. עובדה זו הובילה את ג'ורדי קאסאס, חבר מועדון של ברצלונה ("סוסיו"), להגיש בחודש שעבר תלונה נגד נשיא ברצלונה, סנדרו רוזל - בטענה למעילה בכספי המועדון וחשד כי בפועל שולמו בגין העברתו של ניימאר סכומים גבוהים הרבה יותר.

בשבוע שעבר טענו בבארסה כי 40 מיליון אירו מתוך סכום ההעברה הגיעו לחברת N&N Consultoria Esportiva e Empresarial, שנשלטת על-ידי הוריו של ניימאר. באחד העיתונים הספרדים דווח כי ייתכן ובפועל, הכספים ששולמו בעסקת ניימאר גבוהים באופן משמעותי מאד מאותם 57.1 מיליון אירו עליהם דיווחה ברצלונה.

סנדרו רוזל התגונן במסיבת עיתונאים מוקדם יותר השבוע, ואמר: "הכל חוקי ונקי לחלוטין בהעברה של ניימאר. את סעיפי הסודיות השונים הענקנו בשל הבקשות של הצדדים שקיבלו את הכסף. אני מבקש מהשופט שייקרא לי להעיד. אני אספר לו כל מה שהוא ירצה לשמוע, כי אין לי שום דבר להסתיר. ההעברה עלתה 57.1 מיליון אירו, נקודה". עם זאת, השופט קבע אתמול כי "אין דחיפות לשמוע את עדותו של רוזל", עד שהחקירה תגיע לשלבים מתקדמים יותר.

יש לציין כי ניימאר אינו השחקן היחיד של ברצלונה שהרשויות בספרד חוקרות את עניינו: כוכב הקבוצה ליונל מסי ואביו הופיעו בספטמבר בבית המשפט לאור טענה של רשויות המס כי הכנסותיו המסחריות של הארגנטיני, בשווי 4.2 מיליון אירו, לא דווחו כראוי.