ניחוח של קפה: הכירו את קפה פאהום בלב שוק נצרת

פולי קפה מארצות רחוקות מרחבי העולם - קוסטה ריקה, ברזיל, אתיופיה, קולומביה, נקלים ונטחנים לתערובות בבית הקלייה הנצרתי

"הקפה הוא הזהב של האדם הפשוט, וכמו זהב, הוא מעניק לכל אדם תחושה של מותרות ואצילות" (שייך עבד אל קאדר, בספר "בשבח הקפה", 1587).

חג המולד הסתיים, ולמעט עץ האשוח הענק, הניצב בחזית הכנסייה היוונית האורתודוכסית שבלב העיר העתיקה בנצרת, אין זכר לא לסנטה קלאוס ולא למאות אלפי המבקרים שגדשו את הסמטאות מאמצע ועד סוף דצמבר. זמן שגרה עכשיו, והשוק כשגרתו נוהג: דוכנים על גבי דוכנים, סחורה צבעונית - ממתקים וצעצועים ובגדי ילדים, בצדי מעברים צרים, בין סמטאות מפותלות, שם ניתן לרכוש כל מה שאדם אינו צריך.

אך שם, בלב השוק, חנות לממכר קפה - והיא כמעט ונסתרת. שלט צנוע, ישן, שכנראה לעולם לא חודש בו הצבע, נושא כיתוב אשר מסגיר את הריח העז המופץ מתוכה, של ניחוחות קפה קלוי טרי, הנטחן בו במקום. המחשבה משובבת נפש: פולי קפה מארצות רחוקות מרחבי העולם - קוסטה ריקה, ברזיל, אתיופיה, קולומביה, נקלים ונטחנים לתערובות בבית הקלייה הנצרתי, כמוה שאיפה הגונה מן הקפה הנטחן אשר בשקים, אשר כמעט מביאה להסתחרר. רכשתי רבע קילו קפה שחור עם הל. עשרה שקלים בסך הכול. מאחוריי בתור -לקוחות קבועים מעפולה ומנצרת עילית, מבקשים את עזרתו של עזמי פאהום. קילוגרם קפה לבישול ממושך, לצד בקלאווה מתוקה מדבש, רק כך נפתח השבוע שלהם.

קפה פאהום, מרכז השוק של העיר העתיקה, נצרת. שעות פתיחה: ב'-ש' 8:00-19:00. טלפון: 04-6554471.