ישראל אליהו ימונה ליו"ר מגדל שוקי הון

בחודשיים האחרונים, במקביל לכהונתו כדירקטור במגדל אחזקות, החל אליהו הצעיר לכהן גם כיו"ר ועדת ההשקעות של תיק הנוסטרו של מגדל

ישראל אליהו, בנו של שלמה אליהו - בעל השליטה בקבוצת מגדל - ימונה ליו"ר מגדל שוקי הון. כך נודע ל"גלובס". זאת, בניגוד להערכות בשוק לפיהן את התפקיד תמלא ענת לוין, מנכ"לית מגדל אחזקות הנכנסת, במטרה לחזק את פעילות בית ההשקעות ולהשביח אותו.

ישראל אליהו הוא בנו הצעיר של שלמה אליהו, שרכש את השליטה בקבוצת מגדל בסוף 2012, ואחיו של עופר אליהו, שמכהן כיום כמנכ"ל מגדל ביטוח. בחודשיים האחרונים, במקביל לכהונתו כדירקטור במגדל אחזקות, החל אליהו הצעיר לכהן גם כיו"ר ועדת ההשקעות של תיק הנוסטרו של מגדל. מדובר בתפקיד אותו מילא עד אז יו"ר מגדל הקודם, אהרון פוגל, שפרש מהקבוצה. פוגל, נזכיר, כיהן במקביל גם כיו"ר מגדל שוקי הון.

לאליהו ניסיון עשיר עם עולם העסקים, רובו נצבר בתפקידים שמילא בחברה המשפחתית "שלמה אליהו אחזקות". לפני 20 שנה הוא הקים את הקים את מחלקת ההשקעות באליהו חברה לביטוח אותה הוא ניהל עד 2006. לאחר מכן, הוא מילא שורה של תפקידי מפתח בקבוצת אליהו, ביניהם מנכ"ל שלמה אליהו אחזקות, יו"ר ועדת ההשקעות של אליהו ביטוח, ודירקטור בכמה חברות-בת (בראשן אליהו ביטוח). לצד ניסיונו בעולם העסקים, לאליהו ניסיון גם עם עולם ההשקעות. בעבר הוא ניהל את חברת אליהו נגזרים, העוסקת בהון המשפחתי.

נזכיר כי מאז שרכש את השליטה בקבוצת מגדל, עולות שמועות בשוק לפיהן בכוונתו של שלמה אליהו למכור את פעילות מגדל שוקי הון - טענות אותן הוא מכחיש בעקביות. על פי הערכות, ההחלטה של אליהו להעמיד את בנו בראש דירקטוריון בית ההשקעות היא הבעת אמון במגדל שוקי הון, שכן היא מקטינה את הסיכויים שבית ההשקעות, שמנוהל כיום ע"י רונן טורם, יימכר בעתיד הקרוב.