משרד האנרגיה סוף-סוף מכריז: שדה "לוויתן" הוא תגלית

לאחר כ-3 שנים שבהן ידוע על פוטנציאל הפקת הנפט מהמאגר, הממונה על ענייני הנפט מכיר ב"לוויתן" כתגלית ■ לאחרונה דיווחה נובל אנרג'י כי היא מעריכה שב"לוויתן" ישנו פוטנציאל למיליארד חביות נפט, בנוסף לכמויות הגז הטבעי הגדולות שהתגלו במאגר

הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, הודיע לשותפים ברישיונות "רחל" ו"עמית", כי הינו מאשר ששדה "לוויתן", המצוי בשטח הרישיונות, מהווה תגלית. ההכרזה מגיעה כ-3 שנים שבהן ידוע על פוטנציאל הפקת הנפט מהמאגר.

בלווייתן שותפות המפעילה נובל אנרג'י (39.66%), אבנר ודלק קידוחים (22.67% כל אחת) ורציו (15%). המאגר מכיל כ-18 TCF גז טבעי.

לאחרונה דיווחה נובל אנרג'י כי היא מעריכה שב"לוויתן" ישנו פוטנציאל למיליארד חביות נפט, בנוסף לכמויות הגז הטבעי הגדולות שהתגלו במאגר. בתחילת חודש דצמבר דיווחו אבנר, דלק קידוחים ורציו, השותפות הישראליות ב"לוויתן", על עיכוב משמעותי בפיתוח השדה.

"בין היתר לאור העלויות הגבוהות הכרוכות בשינוע אסדת קידוח לאזורנו, ולאור העובדה שטרם גובשו ואושרו במועד זה תכניות לקידוחים נוספים באזור, אין בכוונתה לשנע את אוניית הקידוח Atwood Advantage לישראל בעת הזו לשם ביצוע קידוח יחיד".

עוד הודיעה המפעילה (נובל אנרג'י), כי הינה בוחנת חלופות מתאימות, לרבות אפשרות שילובו של הקידוח למטרות העמוקות במסגרת תוכנית קידוחים רחבה יותר שעשויה לכלול קידוחי חיפוש והפקה נוספים בנכסי נפט נוספים בהם פועלים נובל אנרג'י והשותפות באזור וכן בחינה של זמינות אסדה מתאימה באיזורנו לשם ביצוע קידוח יחיד. השותפות מדגישות כי לא הובאה לאישור השותפים החלטה על ביצוע ותקציב לקידוחים האמורים. לאור האמור, "להערכת המפעילה, קידוח למטרות העמוקות, ככל שיוחלט על ביצועו, עשוי להתבצע לכל המוקדם החל מהרבעון הרביעי של שנת 2014".

עוד הבהירו השותפות כי טרם אושרו תוכנית ותקציב לפיתוח מאגר לוויתן ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע לוח זמנים משוער לגיבוש ו/או לביצוע תוכנית הפיתוח למאגר. השותפות פועלות מול נובל אנרג'י לבחינת חלופות לפיתוח מאגר לוויתן ולקבלת המלצותיה בדבר לוחות זמנים ותקציב לביצוע תוכנית לפיתוחו.