אורמד תגיוס עד 100 מ' ד'; תוצאות הניסוי - ביום ה'

התשקיף יאפשר לחברה, המפתחת גלולת אינסולין לבליעה, לנצל את העליות הנאות במניה ■ שוקלת להירשם במקביל לנאסד"ק גם לבורסת ת"א

חברת אורמד, המפתחת גלולת אינסולין הניתנת בבליעה, פרסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 100 מיליון דולר.

אורמד, שמוזגה לשלד בורסאי בבורסת ה-OTC (מעבר לדלפק) בשנת 2007, שודרגה לפני כשנה לנאסד"ק ולפני חצי שנה ביצעה גיוס באמצעות בנקי ההשקעות החביבים על החברות הישראליות הקטנות יותר - Ageis ו-Maxim. לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי אורמד בוחנת אפשרות לבצע רישום מקביל גם לבורסה בתל אביב.

לחברה יש כיום כ-23 מיליון דולר במזומן - מספיק לצרכיה, אך התשקיף יכול לאפשר לה לנצל עליות משמעותיות במחיר המניה. כך, ב-20 ימים עד ה-10 בינואר עלתה המניה 300%, לאחר תקופת קיפאון של כמה חודשים במחירה. מאז ירדה מניית אורמד ב-30%, והיא משקפת לחברה שווי של 194 מיליון דולר.

ברקע לעליות החדות היו כמה התפתחויות בחברה: הצלחה בניסוי שלב I במוצר בחולי סוכרת נעורים; ציפייה לתוצאות שלב IIa במוצר לשוק הגדול יותר של סוכרת מבוגרים, שאמורות כאמור להתפרסם השבוע; גיוס של 13 מיליון דולר משתי קרנות פרטיות; שמועות על אפשרות של עסקה עם חברת התרופות הדנית נובו נורדיסק (שהוכחשו על ידי האחרונה); ומספר עבודות אנליזה חיוביות שנקבו במחירי יעד של 27 ו-30 דולר למניה, לעומת 20 דולר היום.

אורמד הוקמה על ידי נדב קדרון, המנהל אותה עד היום, על בסיס המחקר של אמו, פרופ' מרים קדרון, באוניברסיטה העברית.

המרוץ להחלפת הזריקה בגלולה

החברה היא אחת מבין מספר חברות, מקטנות ועד ענקיות, הנמצאות במרוץ לפיתוח גלולה המאפשרת מתן אינסולין בבליעה. המוצר הזה לא יחליף באופן מוחלט את זריקות האינסולין ישירות לדם, המקובלות היום לטיפול בסוכרת, אולם יהווה טיפול משלים.

העליות באורמד השפיעו גם על חברה קטנה בבורסה בת"א - די.אן.איי ביומד, שקיבלה בעבר רישיון מאורמד להשתמש בטכנולוגיה שלה לפיתוח גלולה לטיפול באוסטיאופורוזיס.

מניית די.אן.איי עלתה בחודש האחרון 60%, והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 49 מיליון שקל.