שגריר ישראל באו"ם: "אני מכריז היום בגאווה - עם ישראל חי"

רון פרושאור בטקס לציון יום השואה בעצרת הכללית: או"ם לא הפנים את לקחי השואה ■ "כמעט 70 שנה מאז תום מלחמת העולם השניה, הגזענות והאנטישמיות מרימות ראש" ■ "ההנהגה הפלסטינית אחראית להסתה של הדור הצעיר נגד ישראל והעם היהודי"

העצרת הכללית של או"ם ציינה היום (ב') את יום השואה הבינלאומי. באירוע נשאו דברים שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור; שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאואר; מזכ"ל או"ם, באן קי-מון והבמאי סטיבן ספילברג, שביים את הסרט "רשימת שינדלר". באולם העצרת נכחו שגרירי המדינות החברות באו"ם, ניצולי שואה וראשי ארגונים יהודיים.

"האו"ם מציין את יום השואה הבינלאומי, אך המשטמה שמופצת בחסות ממשלות רק מראה שהארגון טרם הפנים את לקחי השואה", אמר פרושאור. "כמעט 70 שנה חלפו מאז תום מלחמת העולם השניה, אך אנו עדים עדיין לתופעות של גזענות ושואה, שמרימות ראש ברחבי תבל".

אנטישמיות מעולם לא פסה", הוסיף השגריר. "היא באה לידי ביטוי בדרשות של אנשי דת, בספרי לימוד ובנאומים של מנהיגים בעולם כולו. ברשות הפלסטינית לומדים ילדים שחייהם של יהודים שווים פחות".

פרושאור האשים את ההנהגה הפלסטינית באחריות להסתת הדור הצעיר נגד ישראל והעם היהודי. "ברצועת עזה מטיף חמאס לשנאה כלפי יהודים ומלמד את הדור הצעיר שהשואה היא 'שקר שהמציאו הציונים'", הדגיש השגריר. "הדברים נאמרים בריש גלי, מעל במות, בתכניות לילדים ובאירועי תרבות. מסרים דומים מהדהדים ברחבי העולם הערבי".

הוא הכריז: "מדינת ישראל חזקה ומשגשגת היא עדות חיה לנצחון הרוח האנושית. רק בזכות מדינת ישראל יכול העם היהודי להגן על עצמו בכוחות עצמו. מדינת ישראל היא הערובה היחידה לכך שהעם היהודי לעולם לא יהיה תלוי שוב בחסדי אחרים. אני ניצב כאן בגאווה ואומר, כפי שאמרו מאות דורות לפניי ויאמרו מאות דורות אחריי: עם ישראל חי".

בנאומו פרש השגריר בראשונה סיפוריהם של יהודים שהצילו יהודים אחרים במהלך השואה ושראוי לכללם ברשימת חסידי אומות העולם. "סרטו של סטיבן ספילברג מתאר את מעשיו שלך אוסקר שינדלר, חסיד אומות העולם, גיבור נוסף ולא פחות משמעותי ממנו היה היהודי שניהל את היזמה, יצחק שטרן", אמר פרושאור.

העצרת הכללית קבעה ב-2005 שיום השואה הבינלאומי יצוין כל שנה ב-27 בינואר, היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ ע"י בעלות הברית. השנה מצויין יום השנה בסימן מלאת 70 שנה לגירוש יהודי הונגריה והשמדתם. האו"ם יציין את המועד בתערוכות, מיצגים וסרטים.