כאל ומגדל במו"מ לשת"פ בתחום הייעוץ הפנסיוני

בין הצדדים מתקיימים מגעים ראשוניים לשיתוף-פעולה בתחום הייעוץ לקראת גיל פרישה, הנקרא במגדל שירות "קלאב 50"

חברת כרטיסי האשראי כאל מנהלת מגעים עם חברת הביטוח מגדל, לשיתוף פעולה בתחום הייעוץ הפנסיוני בדגש על לקוחות ב"גיל השלישי" (שנות החמישים ומעלה) - כך נודע ל"גלובס". בין הצדדים מתקיימים מגעים ראשוניים לשיתוף פעולה בתחום הייעוץ לקראת גיל פרישה, הנקרא במגדל שירות "קלאב 50". אם שיתוף פעולה זה ייצא אל הפועל, זה יהיה ככל הידוע שיתוף הפעולה המשמעותי הראשון בין חברת כרטיסי אשראי לחברת ביטוח.

הצדדים עדיין לא החליטו מה יהיה מבנה שיתוף הפעולה, ואולם האפשרות המרכזית הנבחנת היא שכאל תפנה את לקוחותיה לקבל שירות ייעוץ לקראת פרישה במחיר אטרקטיבי (כיום עלות שירות שכזה עומדת על כ-2,000 שקל), וכאל תסבסד חלק מההנחה. עם זאת, כלל לא בטוח שזהו המודל העסקי שייבחר.

מבחינת כאל, המטרה המרכזית במהלך שכזה היא שיווקית - הצעת שירות נוסף ללקוחות במחיר משתלם. נציין כי כיום, לרוב חברות הביטוח יש פעילות של ייעוץ פרישה, שבמסגרתה לקוחות סביב גיל 50 מקבלים ייעוץ כיצד לנהל את ההון שצברו הן בחיסכון פנסיוני, הן בנכסים נוספים. בנוסף מוצעות הטבות צרכניות שונות. מדובר בפעילות רווחית וכדאית לחברות הביטוח, שנמצאת בשלבי התפתחות.

מבחינת מגדל, "הגיל השלישי" נחשב אוכלוסיית יעד והחברה הקימה מערך ייעודי מוביל שמתמקד בתחום זה. מדובר באוכלוסייה של חוסכים שקרבים לגיל הפרישה מעבודה, ונמצאים בצומת משמעותי שקבלת ההחלטות בו תשפיע על יתרת חייהם, בתקופת הגמלאות.

כאל, בניהולו של דורון ספיר, מחפשת מנועי צמיחה חדשים, על רקע מצב שוק כרטיסי האשראי, הנמצא תחת הידוק של הרגולציה. במסגרת זו בוחנים גם את שיתוף הפעולה עם מגדל, שאולי יביא לגיוס לקוחות חדשים. בתוך כך, אתמול (ב') הודיעה החברה כי היא וקבוצת אלון מקימות יחד עם התנועה הקיבוצית מועדון צרכנות באמצעות כרטיס אשראי חוץ-בנקאי לחברי הקיבוצים ולעובדי התעשייה הקיבוצית.

מכאל נמסר בתגובה: "אנו רואים את שיתוף הפעולה עם עולם הביטוח כמבורך ובוחנים כל העת את דרכי הפעולה והפתרונות לטובת לקוחותינו. במסגרת זו אנו בוחנים שיתופי פעולה גם עם מגדל, בדגש על הלקוחות הפנסיונרים שלה".

במגדל לא הגיבו לידיעה.