תביעה משפטית חושפת את הרגלי החיים של שרי אריסון

מאבטח שהועסק בווילה של שרי אריסון ביישוב בני-ציון: "הבית מאובטח על-ידי 7 מאבטחים מסביב לשעון; הבית ריק כל השנה ומשמש רק לאירועים - אריסון מגיעה רק למסיבות או בסופי שבוע מיוחדים כשיש אורחים מחו"ל"

אשת העסקים הישראלית-אמריקאית שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, היא אחת מהנשים העשירות והמצליחות בעולם. אריסון זכתה בשנים האחרונות לשבחים על פעילותה הפילנתרופית הענפה, אך גם לחיצי ביקורת לא מעטים מהתקשורת ומהציבור הרחב סביב התנהלותה הציבורית והפרטית.

בין היתר, נמתחה בעבר ביקורת על כך שאריסון חסמה רחוב במושב בני-ציון שבשרון, שבו יש לאריסון אחוזה רחבת-ידיים, כדי לחגוג לעצמה יום הולדת. הבית של אריסון בבני-ציון אינו הבית היחידי שבבעלותה, והיא לא מתגוררת בו באופן קבוע. בין היתר, אריסון מחזיקה בפנטהאוז בפרויקט ‏G‏ ברחוב אבן גבירול בתל-אביב.

תביעה שניהל אלון שרעבי, שהועסק כמאבטח בביתה של אריסון בבני-ציון, נגד חברת האבטחה עמישב בה הועסק, איפשרה הצצה נדירה אל העולם שמאחורי גדרות האחוזה בבני-ציון.

במהלך המשפט מסר עדות שרון מדינה, הממונה על שרעבי מטעם עמישב והאיש שהיה אחראי על אבטחת הבית של אריסון בבני-ציון. מדינה סיפר כי האחוזה של אריסון בבני-ציון שימשה אותה לאירועים בלבד.

לדבריו, בתקופה הרלוונטית אריסון הייתה מגיעה לאחוזה רק פעם ב-3 חודשים, לצורך עריכת אירועים ומסיבות. "היא גרה ברחוב פעמוני ברמת-אביב, והבית שלה בבני-ציון ריק כל השנה, והוא (משמש) רק למסיבות ואירועים, או בסופי שבוע מיוחדים כשיש אורח מחו"ל", העיד מדינה.

לדברי מדינה, "הבית מאויש על-ידי מישהו שאחראי על הגיזום, והגנן מנהל שם דברים". עוד עלה מעדות מדינה כי בבית נמצאים כל העת 6 או 7 מאבטחים, ששומרים על המקום בהיעדרה של אריסון. "הם עובדים 24/7 במשמרות, כאשר כל 8 שעות מתחלפת משמרת", העיד 'מדינה. "לפעמים יש מישהו שמאחר, לפעמים מישהו אומר 'אחי, תמשוך לי שעה, שעה וחצי". ‏‎‎‏

יקבל 300 אלף ש' מחברת האבטחה בגין הפרת זכויות

בתוך כך, שרעבי יקבל כ-300 אלף שקל מחברת האבטחה, כך נקבע בהסדר פשרה בין המאבטח לחברה, שקיבל לאחרונה את אישורו של שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, דורי ספיבק. ‏

"מבלי להודות בכל חבות מצידה, ומבלי שכל צד יודה בטענות משנהו, תשלם הנתבעת לתובע 211.5 אלף שקל בגין פיצויי פיטורים מוגדלים. כמו כן, תישא הנתבעת בתשלום שכר-טרחת עורך דין והוצאות התובע במשפט בסך של 88.5 אלף שקל. הסך הנ"ל מהווה סילוק סופי ומלא של כל תביעות הצדדים זה כנגד זה מכל מין וסוג שהוא בגין תקופת עבודתו של התובע בעמישב", נכתב בהסכם הפשרה.

הפשרה הגיעה בעקבות תביעה בסך 478 אלף שקל שהגיש שרעבי, באמצעות עו"ד גל גורודיסקי, נגד עמישב, בטענה כי היא קיפחה את זכויותיו בתקופת עבודתו אצלה. בין היתר הוא טען כי במהלך רוב שנות עבודתו בעמישב הוא עבד כמאבטח באבטחת ביתה של אריסון בבני-ציון. לדבריו, "במהלך תקופת עבודתו הפרה עמישב את זכויותיו של התובע באופן שיטתי".

לפי התביעה, בתחילת יוני 2012 מסרה עמישב למאבטח כי היא מפסיקה לספק את שירותי האבטחה לביתה של אריסון, והוא זומן למשרדיה לשיבוץ מחדש. לטענתו, אז התברר לו כי זכויותיו הופרו בהיקף של מאות אלפי שקלים, ולכן הוא התנה את המשך עבודתו בתשלום זכויותיו.

לטענתו, במהלך הפגישה בה אמור היה להיות משובץ מחדש לעבודה נמסר לו כי "התפטרותו מתקבלת". זאת, למרות שלא הייתה לו כל כוונה להתפטר, אלא, כאמור, רק לקבל את המגיע לו בדין. בהמשך הגיש שרעבי את התביעה נגד עמישב, שהסתיימה כאמור בפשרה.

עו"ד גל גורודיסקי, שייצג את המאבטח, מסר בתגובה כי "מדובר בסכום חסר תקדים יחסית לתקופת עבודתו של העובד, שהייתה כ-10 שנים, שכן זהו סכום המשקף פיצוי של כ-30 אלף שקל לכל שנת עבודה, מעבר לשכר שקיבל העובד במהלך תקופת עבודתו".

לדברי גורודיסקי, "סכום הפשרה שולם לאור חששה של החברה כי הסכום שייפסק נגדה בפסק דין יהיה גבוה יותר, לאור הסכם שנחתם בין חברות השמירה לבין ההסתדרות הכללית, לפיו רשאים עובדי שמירה להגיש תביעה גם לאחר שסיימו עבודתם וגם אם תביעתם התיישנה".

עוד לדברי גורודיסקי, הסכום שעמישב הסכימה לשלם לעובד - לאחר שלמעשה הסתיים הדיון בתיק, והוגשו הסיכומים - תואם את המחקרים המוכיחים כי ככל שהעובד נחוש יותר לנהל את ההליך המשפטי ולא נכנע ללחצים להגיע לפשרה, כך גדל הסכום שהוא יכול לקבל מהמעביד. ‏‎