ישראל פרי יישאר בכלא: נדחתה בקשתו השלישית למשפט חוזר

פרי הורשע בגניבה מלקוחותיו בפרשת הפנסיה הגרמנית ומרצה 10 שנות מאסר ■ שופט העליון ניל הנדל: "בקשה למשפט חוזר – על אחת כמה וכמה בנסיבותיו של תיק זה, שנידון פעם אחר פעם בפני מותבים שונים - איננה זירה ערעורית"

עו"ד ישראל פרי יישאר בכלא. בית המשפט העליון דחה היום (ד') את בקשתו השלישית של פרי לקיים משפט חוזר על הרשעתו בעבירות של גניבה בידי מורשה ותיווך ועיסוק בביטוח בלא היתר, בפרשת הפנסיה הגרמנית.

בהחלטתו הדגיש השופט ניל הנדל כי "בקשה למשפט חוזר - על אחת כמה וכמה בנסיבותיו של תיק זה, שנידון פעם אחר פעם בפני מותבים שונים - איננה זירה ערעורית ואיננה מהווה הזדמנות נוספת ל'מקצה שיפורים'".

בשנת 2007 הורשע פרי בעבירות חמורות של גניבה בידי מורשה וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות בעניינם של כ-8,555 מלקוחותיו הקשישים ובעבירות נוספות.

מאז הרשעתו יזם פרי, שיוצג בידי שורה של עורכי דין מהמובילים בתחומם, מספר רב של הליכים נוספים במטרה לבטל את הרשעתו. כך נדחו, בין היתר, ערעור שהגיש, דיון נוסף שהתקיים בעניינו ושתי בקשות לעריכת משפט חוזר.

בבקשתו הנוכחית (והשלישית) לקיומו של משפט חוזר ניסה פרי לשכנע את בית המשפט העליון, בין היתר, כי לא גנב מכספי לקוחות הארגון בראשו עמד, והביא חוות-דעת כלכליות בתמיכה לטענתו.

בית המשפט בחן לעומק את חוות-הדעת שהוגשו ואימץ את עמדת המדינה, לפיה הן מבוססות על הנחות מוצא שגויות, והן מעוותות לחלוטין את התמונה לטובתו של פרי.

עוד הבהיר בית המשפט כי התזה שמציג פרי, ולפיה הוא לא גנב מלקוחותיו, היא תמוהה ומשונה. כן ציין כי טענה זו עומדת בניגוד גמור לקביעות בתי המשפט שדנו בעניינו ולהתנהלותו של פרי במשך השנים, שהייתה רצופה בשקרים ללקוחותיו, לכנסת, לבית הדין לחוזים אחידים, לבתי משפט אזרחיים ולבית המשפט שדן בהליך הפלילי.

בית המשפט הוסיף וקבע כי יומו של פרי בבית המשפט ניתן לו, "ואף הרבה יותר מכך". לדברי השופט, פרי קיבל מספר רב של הזדמנויות להוכיח את טענתו כי הוא לא פגע בלקוחותיו. אולם, פעם אחר פעם, הטענה נדחתה בבתי המשפט.

בבקשה למשפט חוזר טיפלו עורכי הדין יעל דקל-שפריר ויונתן קרמר וכן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד דן אלדד. (מ"ח 5251/13).