סוני אקספריה Z1 - סוללה חזקה ומיגון נגד מים

הסמארטפון של סוני הוא כל מה שהדגם הקודם היה צריך להיות: הוא מהיר, לא מתחמם, והסוללה מחזיקה זמן רב

אקספריה Z1 של סוני הוא ממשיכו של ה-Z שיצא בשנה שעברה. חסרונות הסמארטפון הקודם (בעיות עיצוב, התחממות וסוללה חלשה) נפתרו בדגם החדש.

מסך: 5 אינץ' באיכות Full HD (צפיפות פיקסלים של 441). התצוגה מוצלחת עם צבעים רוויים. סוני מתגאה במסך הממוגן נגד שריטות. אל תסמכו על זה יותר מדי, גם הצג וגם גב הסמארטפון נשרטים במהירות רבה מדי.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.3), וסוני מלבישה עליה את הממשק שלה, הכולל מספר יישומים, למשל, אלבום תמונות עם גישה לשירותי תמונות שונים כמו פיקסה, פייסבוק ופליקר, נגן סרטים, נגן מוזיקה ושירות SocialLife המאפשר לקרוא במקום אחד עדכונים מאתרים כמו פייסבוק, טוויטר ויו טיוב. שירות My Xperia מאפשר לאתר דרך אתר אינטרנט את סמארטפון שאבד.

עיצוב ומיגון: ה-Z1 כבד יותר מקודמו: 170 גרם לעומת 146 גרם והוא גם ארוך יותר ועבה יותר. הדגם הנוכחי ממוגן לאבק ולמים עד לעומק של מטר למשך חצי שעה. הפינות החדות שספגו ביקורת בדגם הקודם עוגלו בדגם הנוכחי.

מצלמה: חיישן 20.3 מגה פיקסל עם פלאש ומיקוד אוטומטי. התוצאות מוצלחות, אפילו במקומות סגורים. לעתים יש מעט רעשים בקצוות הפנים של האנשים. גם המצלמה הקדמית (חיישן של 2 מגה פיקסל) מספקת תוצאות לא רעות בכלל. אחד היישומים המוצלחים במצלמה הוא אפקט AR, המאפשר להוסיף על תמונות של אנשים בזמן אמת דמויות של דינוזארים, מסכות וגמדים. ילדים אהבו מאוד את הרעיון הזה.

חומרה: ה-Z1 לא ממצמץ לרגע, הוא עובד בצורה חלקה ומהירה. יש לו מעבד מרובע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ו-16 ג'יגה זיכרון פנימי לאחסון, כולל הרחבה באמצעות כרטיס.

סוללה: הסוללה מחזיקה בקלות יותר מיום וחצי של עבודה (הספק של 3000 מיליאמפר) ועל זה בהחלט מגיע שאפו לסוני.

בשורה התחתונה: ה-Z1 הוא כל מה שהדגם הקודם היה צריך להיות: הוא מהיר, לא מתחמם והסוללה מחזיקה זמן רב.

מחיר: 3,050 שקל.

ציון: 9.