שברולט תפסיק לשווק רכבים באירופה - אבל תעניק חסות ענק למנ. יונייטד

גול עצמי למותג הרכבים של ג'נרל מוטורס? רכבי "שבי" ירדו אמנם מכבישי היבשת, אבל "השדים האדומים" ימשיכו ליהנות עד 2021 מעסקת הספונסרשיפ

במסגרת ההחלטה של ג'נרל מוטורס (GM) להפסיק לשווק ברחבי אירופה עד סוף 2015 חלק ניכר מהדגמים המרכזיים של מותג שברולט - יצרנית הרכבים האמריקאית החליטה לשנות גם את הרכב עסקת הספונסרשיפ שלה מול מועדון הכדורגל של ליברפול. כך מפרסם "הדיילי טלגרף".

מדובר על הסכם חסות משני שהחל בשנת 2012, והיה אמור להסתיים רק בתום עונת 2015/16. בזמנו, דיווחה סוכנות הידיעות "בלומברג" כי היקפו הוא 5 מיליון ליש"ט, וכולל בתוכו גם אספקת מכוניות לעובדיה של ליברפול. כעת, החליטו ב-GM להחליף את התמיכה של שברולט בליברפול עם ווקסהול - המותג הבריטי שגם הוא נמצא בבעלות התאגיד האמריקאי (ומייצר כיום בעיקר את דגמיה של אופל).

מה שיותר מעניין זו העובדה כי למרות שמכוניות שברולט יהפכו לנדירות יותר ויותר על כבישי בריטניה ואירופה - ב"שבי" לא מתכוונים לסגת מהסכם החסות המרכזי (פרסום על קדמת חולצות המשחק) שנחתם עם מנצ'סטר יונייטד. החל מהעונה הבאה (2014/15), יריבתה הגדולה של ליברפול בפרמיירליג תקבל מ-GM סכום שיא של 559 מיליון דולר למשך שבע שנים עבור פרסום המותג שברולט, ובכך "השדים האדומים" יבטיחו לעצמם את עסקת הספונסרשיפ היקרה בכל הזמנים בכדורגל.

טים מהוני, מנהל השיווק הגלובלי של שברולט, הסביר את שורת המהלכים האחרונים ל-adweek: "ההסכם עם יונייטד הוא יותר גלובלי במהות שלו. אנחנו מתכוונים להשתמש בו על מנת להמשיך לבנות את המותג של שברולט מסביב לעולם". מהוני הוסיף כי לפי מחקרים, חלק ניכר מבסיס אוהדיה של יונייטד מרוכז בשווקיים מתפתחים, ביניהם סין (108 מיליון אוהדי יונייטד, על-פי סקר של סוכנות Kantar מ-2012). בשנת 2009 הפכה סין לשוק השלישי בגודלו מבחינת מכירות שברולט, אחרי ארה"ב וברזיל.