הזוגיות בין אלשטיין ומוטי בן-משה חווה משבר?

ביום חמישי האחרון פרץ ויכוח בין השניים בפגישה שנערכה במשרדי חברת הביטוח מנורה מבטחים, שמטרתה הייתה לדון בתנאי ההלוואה שנתנה חברת הביטוח לאי.די.בי

האם השותפות העסקית בין בעלי הבית החדשים באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, תעמוד במבחן הזמן? לא מעט נכתב על הפערים באישיותם של השניים, כמו גם הגישות העסקיות השונות בהן אוחז כל אחד מהם.

בעוד שבן משה מוחצן יותר מבחינה תקשורתית, אלשטיין מעדיף להיחבא אל הכלים. לראיה - מסיבת העיתונאים המפורסמת שערך בן משה לאחר החלטת ביהמ"ש על העברת השליטה בקונצרן, בה טען כי היה נתון לניסיון סחיטה מצד אנשיו של דנקנר. במהלך מסיבת העיתונאים הזו עזבו את המקום אנשיו של אלשטיין, ככל הנראה מתוך הסתייגות מהדברים שנאמרו בה.

כעת ל"גלובס" נודע כי החיכוכים בין השניים נמשכים, וייתכן שאף עלו מדרגה. ביום חמישי האחרון, בעקבות פגישה שנערכה במשרדי חברת הביטוח מנורה מבטחים, שמטרתה הייתה לדון בתנאי ההלוואה שנתנה חברת הביטוח לקונצרן - פרץ ויכוח בין השניים. מדובר בהלוואה שהועמדה לאי.די.בי פתוח באפריל 2012, ויתרתה כ-150 מיליון שקל.

מחלוקת נוספת פרצה מספר ימים קודם לכן, בנוגע למינויו של אהרון פוגל, יו"ר אי.די.בי פתוח, ליו"ר דסק"ש. בעוד בן משה דחף למינוי זה, אלשטיין דווקא התנגד לו. בסוף הוחלט כי פוגל ימונה לדירקטור בלבד בדסק"ש, לפחות לעת עתה.

גורמים המקורבים לשניים ציינו בפנינו, כי לאווירה המתוחה "תורמת" גם החקירה שמבצע דנקנר לגבי עסקיו של בן משה. בשבוע שעבר הגיש דנקנר בקשה לביהמ"ש לכלול ממצאים נוספים לגבי האחרון, בהם בדיקת הרגולטור הגרמני המתבצעת בחברת אקסטרה אנרג'י של בן משה.

מבן משה ואלשטיין נמסר: "אנו מרוצים ומצליחים בעבודה המשותפת לנוכח כל האתגרים. לגופו של עניין, אנו לא מגיבים לשמועות".