פרשת הרב פינטו: ניצב ארביב נמצא דובר אמת בפוליגרף

פרקליטו של ניצב מנשה ארביב, עו"ד גדעון פישר, שלח מכתב ליועמ"ש, שבו טען כי הרב פינטו מנסה להציל את עורו בתמורה להאשמות-שווא שטפל על קצין משטרה מוערך: "אין זה צודק שאדם כמו פינטו יציע לפרקליטות עסקה"

מזה 3 שבועות שניצב מנשה ארביב נמצא בחופשה כפויה בביתו בעקבות חקירת החשדות שלפיהן קיבל טובות הנאה מהרב יאישהו פינטו. כעת נראה כי סבלנותו פוקעת, ועל רקע המגעים לעסקת טיעון בין פרקליטי הרב למדינה, הוא שולח מסר ליועץ המשפטי לממשלה שמגובה בבדיקת פוליגרף שערך.

בימים האחרונים התקיימה הבדיקה, שנערכה במכון פרטיף ובה נשאל הרב 3 שאלות, שבכולן נמצא דובר אמת. הרב נשאל האם אי-פעם קיבל טובות הנאה מהרב או מעוזריו, ועל כך השיב בשלילה. הוא נשאל אם אי-פעם קיבל בלא תשלום לינה במלון של מקרוביו של הרב, וגם על כך ענה שלא. לבסוף נשאל אם אי-פעם קיבל טובות הנאה במזומן לו או למשפחתו מהרב, וגם על כך השיב בשלילה.

ב-3 התשובות של קצין המשטרה הבכיר, מי שפיקד עד לאחרונה על יחידת החקירות המובחרת להב 433, נמצא כי הוא דובר אמת. תוצאות הבדיקה הועברו ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולמפכ"ל המשטרה, בדרישה להגיע להחלטה מהירה בעניינו ולאפשר לו לשוב לתפקידו.

במקביל, שיגר הערב (ב') פרקליטו של ארביב, עו"ד גדעון פישר, מכתב ליועמ"ש, שבו האשים את הרב בכך שהוא מנסה להציל את עורו בתמורה להאשמות-שווא שטפל על קצין משטרה מוערך. "אנו סבורים כי אין זה נכון ואין זה צודק שאדם כמו פינטו - שאתם הודעתם כי קיים כתב אישום חמור נגדו - יציע לפרקליטות עסקה", כתב נציגו של הניצב.

זמן קצר לאחר שפורסמה הפרשה שטלטלה את צמרת המשטרה, הודיע ארביב בהחלטה משותפת עם מפכ"ל המשטרה כי הוא יוצא לחופשה מיידית עד לבירור החשדות. פרקליטיו של הקצין ביקשו מהיועמ"ש לגדוע את הפלונטר שאליו נקלע בשבועות האחרונים וביקשו לזמנו לחקירה כדי שיוכל להשמיע את עמדתו.

"מאז הסיכום האמור עם המפכ"ל, חלפו כ-3 שבועות, שבהן לא רק שניצב ארביב לא שמע ממי מכם דבר או חצי דבר, אלא שניצב ארביב טרם שב לעבודה סדירה מחופשתו, הממומנת על-ידו", נכתב.

נציגיו של ארביב: "מעשיו הפליליים של הרב נמשכים"

עו"ד פישר מתח ביקורת חריפה על כך שלכל אורך תקופת המגעים לא נשמעה גרסתו של הניצב, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב. "השיחות התקיימו בטרם שמעתם ונוכחתם שמא כל האשמות אינן, אלא שקר אחד גדול וסילוף מניפולטיבי וזדוני?", כתב הפרקליט.

עוד כתב עו"ד פישר כי "אנו תמהים כיצד הפרקליטות מנהלת עם פינטו משא-ומתן בסגנון של תן וקח, בניגוד לנהלים וכללים, ושוקלת לתת לפינטו מעמד של עד מדינה, שעה שפינטו כלל אינו נמצא בישראל, לא נחקר, ועל-פי מידע הוא גם מסרב ויסרב להעיד, אך שולח אנשים מטעמו שאינם בוחלים בפבריקציה של ראיות".

לדברי אנשיו של ארביב, מעשיו הפליליים של הרב פינטו נמשכים גם בימים אלה, ומחייבים בדיקה וחקירה בהולה. "מדובר בחשדות חמורים ביותר לשיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, הדחה לעדות שקר ועוד", נטען.