החל מהיום: רופאי ביה"ח הדסה עובדים במתכונת שבת

(עדכון) - העובדים מתנגדים לקיצוץ של 50% בשכרם, עליו הודיע המנכ"ל אביגדור קפלן

עובדי בית החולים הדסה עין כרם מתנגדים לקיצוץ של 50% בשכרם, כפי שהציע המנכ"ל אביגדור קפלן, וכצעד מחאה עברו לעבוד במתכונת שבת החל מהיום (ג'). הרופאים יעניקו שירותים חיוניים בלבד.

העובדים כונסו היום לישיבת חירום שבסופה הודיעו על הצעדים הארגוניים בהם ינקטו. כל רופאי הדסה נכחו בישיבה, אותה ארגנה ההסתדרות הרפואית. במהלך האסיפה נשמעו קולות שקראו אפילו לסגור את חדר המיון, צעד שלפי שעה לא עומד על הפרק.

"המצב בהדסה מורכב מדי, ואי-אפשר לחשב אותו בטבלאות אקסל. אני קורא לכם לא לעזוב את הספינה. צריך להציל את הדסה", אמר פרופ' דרור מבורך, יו"ר ועד הרופאים הכללי. ד״ר שגית ארבל אלון, יו"ר ועד הרופאים הבכירים, הוסיפה כי "הגענו לרגע שלא חלמנו עליו, רגע של מלחמה על הקיום שלנו".

קפלן הודיע בשבוע שעבר, באיגרת שנשלחה לכלל העובדים, כי ההנהלה נאלצת לקצץ 50% מהשכר שישולם להם במסגרת משכורת ינואר. עובדים שהם חד-הוריים עם ילדים עד גיל צבא יספגו קיצוץ של 10%, ובעלי משכורות נמוכות של עד 5,000 שקל יקבלו את שכרם במלואו. גם שכרו של קפלן, שעומד על כ-100 אלף שקל ברוטו בחודש, יקוצץ ב-50%.

הדסה דורשת מהמדינה מענק חד-פעמי בגובה 300 מיליון שקל, זאת בעוד שארגון נשות הדסה מזרים לבית החולים לא יותר מכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. כל זה כאשר ההוצאות של הדסה עומדות על 2 מיליארד שקל בשנה לעומת הכנסות בגובה 1.7 מיליארד שקל. הגירעון המובנה הזה הביא עד כה לגירעון מצטבר של 1.3 מיליארד שקל. הסיבה לכך מוסברת בין היתר בשל הנחות גבוהות מדי שהוענקו לקופות החולים, בניית מגדל אשפוז גרנדיוזי ושכר עתק לרופאים במסגרת השר"פ.