ארדן לרשות השנייה: לאשר כל תשדיר ממשלתי לפני השידור

זאת על מנת למנוע מבוכה ציבורית למשרדי הממשלה כאשר תשדירי הפרסומת שלהם אינם עומדים בכללי הרשות השנייה ואינם הולמים

שר התקשורת גלעד ארדן הנחה את הרשות השנייה לדרוש מזכייניות הטלוויזיה המסחרית לראות ולאשר כל תשדיר ממשלתי לפני שהוא עולה לשידור בערוצים 2 ו-10.

על-פי גורמים במשרד התקשורת וברשות השנייה, ההחלטה לפקח באופן יוצא דופן על הפרסומים הממשלתיים נועדה למנוע מבוכה ציבורית למשרדי הממשלה, כאשר תשדיריהם לא עומדים בכללי הרשות השנייה ונתפסים בציבור כלא הולמים.

כיום, האישורים לעלייה לשידור לכל פרסום שהוא ניתנים על-ידי הזכייניות עצמן. רק כאשר התשדירים הם בהשתתפות ילדים או עוסקים בנושא בריאותי, או לחילופין כשמדובר במפרסם שלא חתום על הקוד האתי של הרשות השנייה, אזי עוברים התשדירים לאישור הרשות השנייה. כעת, באופן חריג, מבקש הרגולטור לעבור על כל תשדיר ממשלתי במלואו לפני שידורו.

בשנים האחרונות התרחב הפרסום של הגופים הממשלתיים בטלוויזיה המסחרית, ועמם גם המקרים שבהם הפרו הפרסומים את חוקי הרשות השנייה. בין היתר הפרו את הכללים פרסומת של רשות הדואר שעוררה קונוטציה של הטרדה מינית, ופרסומת של משרד התיירות בכיכובה של נועה תשבי, שנתפסה כסקסיסטית. כעת, מתבקשת הרשות השנייה לתפקד כעורך נוסף לפני השידור, ואם אפשר גם לצנזר את הפרסום מראש.

בלשכתו של שר התקשורת אישרו את הדברים. מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות הנחתה את הזכיינים להעביר לה לאישור מוקדם פרסומות של גופים ציבוריים, על מנת להימנע ממצב של הפרות בכללי הפרסומות מצד גורמים אלה, שהינם בעלי אחריות ציבורית מוגברת כלפי הציבור. הרשות, כגוף רגולטורי מקצועי, רואה לעצמה למטרה לסייע בידי הגופים הממשלתיים להימנע מהפרות בתחום המקצועי ולספק להם ייעוץ והדרכה בטרם השימוש במדיה ועליית התשדירים לשידור".