רשות ני"ע פועלת להחמרת האיסור בשימוש במידע פנים

ברשות מתכננים להרחיב את האיסור גם למתווכים פיננסיים כגון יועצי השקעות, על מנת למנוע "פעולות הטרמה" הדומות לשימוש במידע פנים

על רקע החרפת הענישה בבתי המשפט נגד עבירות צווארון לבן בשנה האחרונה, רשות ניירות ערך מתכננת להחריף את האיסור בשימוש במידע פנים ולהרחיבו מעבר לשני הפרמטרים הקבועים היום בחוק - מידע מהותי שנמסר על-ידי איש פנים בחברה, אשר יכול להשפיע על המניה.

בכוונת רשות ניירות ערך להרחיב את האיסור בשימוש במידע פנים גם למתווכים פיננסיים כגון יועצי השקעות.

"כדי להגביר את אמון הציבור בשוק ההון ולהבטיח את הוגנות המסחר, בכוונת הרשות להמשיך בקידום הצעת חוק שנועדה למנוע ביצוען של פעולות הטרמה (front-running) על-ידי מנהלי כספים של אחרים ועובדיהם", נכתב במפת הדרכים של הרשות, בסעיף אותו היא מתכוונת לקדם בשבועות הקרובים לחקיקה. "הטרמה משמעותה ביצוע פעולה בנייר ערך לאור ידיעה מוקדמת על פעולה צפויה של אחר בניירות ערך. פעולת ההטרמה, בדומה לשימוש במידע פנים, פוגעת בתקינות שוק ההון: למבצע פעולת ההטרמה יש מידע אשר הצד השני לעסקה אינו חשוף לו. מידע זה יוצר יתרון בלתי הוגן למטרים".

ברשות מתכוונים לקבוע אחריות פיקוחית שבמסגרתה יהיה על תאגידים שהם מתווכים פיננסיים, אשר מעסיקים מתווכים פיננסיים אחרים, למנות קצין ציות ולקבוע נהלים שיבטיחו כי לא מבוצעות פעולות הטרמה.