חח"י "דור רביעי תוך שנתיים על גבי תשתיות שלנו"

מנכ"ל החברה נפגש עם מנכ"ל משרד התקשורת והציג בפניו את יתרונות השימוש בתשתיות החברה לפריסת הדור הרביעי: "זו החלופה היעילה ביותר"

חברת החשמל מציעה להקים את רשת הדור הרביעי הבאה של ישראל על גבי התשתיות שלה - כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, פנה למנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, והציג בפניו תוכנית שתאפשר להקים רשת גישה סלולרית בדור הרביעי, שתשמש את כל המפעילים בארץ בפריסה ארצית בתוך שנתיים.

היוזמה של גליקמן נעשתה בתיאום עם מיזם הסיבים האופטיים - IBC, שבו שותפה החברה בשיעור של 40%. גורמים במשרד התקשורת ציינו, כי גליקמן נפגש לשם כך עם ברגר והציג בפניו מצגת בנושא.

גליקמן אמר בפגישה עם ברגר כי חברת החשמל יכולה ונכונה להעמיד את רשת החשמל לצורך המיזם, והדגיש שהיוזמה תפתור את מצוקת התדרים הקיימת היום. הוא תיאר את הפריסה של החברה ואת רשת ההולכה העילית שלה לאורך 4,400 ק"מ, את רשת החלוקה שלה באורך 27 אלף ק"מ, ויותר מ-400 אלף עמודי חשמל שניתן להשתמש בהם. בנוסף אמר, כי החברה התנסתה בהעמדת תשתית החשמל לטובת שירותי תקשורת, ויש היום 170 תחנות בסיס סלולריות בכל הארץ על גבי הרשת שלה.

לדברי גליקמן, תשתית הרשת היא הבסיס להקמת מיזם הסיבים האופטיים של IBC, ושיתוף אתרים אקטיבי יאפשר פריסה ארצית מהירה של דור רביעי ויעילות כלכלית ללא חשש לפגיעה בתחרות, וכי זו חלופה עדיפה על כל חלופה אחרת.

"צמצום דרמטי בעלויות"

חברת החשמל הציעה שיתוף אקטיבי של רשת גישה סלולרית על תשתית רשת החשמל, רשת גישה שתשרת את כל המפעילים הסלולריים. ספקטרום התדרים של הדור הרביעי יוקצה למפעיל רשת הגישה, ולא למפעילים, וכך יושג ניצול יעיל של הספקטרום.

עוד הוסבר כי יש לחברה אפשרות להציע פריסה מסיבית של עשרות אלפי תחנות בסיס זעירות על רשת חלוקה, שמתאימים להתקנה על עמודי חשמל ומסייעים לשיפור הקליטה בתוך מבנים, ובמקביל, יביאו להקטנת חשיפת הציבור לקרינה אלקטרומגנטית.

לדברי המנכ"ל גליקמן, המהלך יביא לצמצום דרמטי בעלויות ההקמה שבהם כולם יתחלקו, ואילו הניהול והשליטה יהיו בידי IBC. הוא ציין, כי ניתן להעמיד אתרים ראשוניים תוך שנה מרגע ההתנעה, וכי אפשר להגיע לפריסה ארצית בתוך שנתיים באמצעות IBC.

גליקמן אישר שהוא מקדם יוזמה כזאת, שהוגשה למנכ"ל משרד התקשורת, וכי התקיים דיון בעניין. מעבר לזה סירב להרחיב.