IBC לארדן: רוצים להשתתף בשימוע על השוק הסיטונאי

גורמים המקורבים לנושא מציינים כי IBC דורשת לעצור את התהליכים על מנת שתוכל להכין את תגובתה כראוי ■ IBC: לא דורשים לעצור

חברת IBC מבקשת ממשרד התקשורת להשתתף בתהליך הסדרת השוק הקווי. החברה פנתה ביום חמישי האחרון לשר התקשורת גלעד ארדן במכתב וביקשה לקחת חלק בתהליך אשר לו השפעה מהותית על שוק התקשורת כולו.

גורמים המקורבים לנושא מציינים כי IBC דורשת לעצור את התהליכים על מנת שתוכל להכין את תגובתה כראוי; ואולם ב-IBC הכחישו זאת ואמרו שהם מבקשים זכות תגובה אבל לא לעצור את התהליך. IBC הוא מיזם לפריסת סיבים אופטיים על גבי תשתיות חברת חשמל ונמצא בבעלות קבוצת משקיעים פרטיים וחברת חשמל.

הסיטואציה של IBC מורכבת מאוד משום שלתוכניות משרד התקשורת בעניין השוק הקווי יש משמעויות ארוכות-טווח מבחינתה. האסדרה בשוק הקווי, במסגרת מה שקרוי רפורמת השוק הסיטונאי, מייצרת תמריצים לחברות התקשורת, ובעיקר לפרטנר ולסלקום, להשתמש בתשתיות בזק והוט ולא לבנות על תשתיות IBC, שרק מתחילות להיפרס.

המשמעות היא שהמשרד קובע מחירים נמוכים לשימוש בתשתיות בזק והוט לטובת פרטנר וסלקום בעוד מחירי השימוש העתידיים של IBC, שעליהם הצהירה, צפויים להיות יותר גבוהים. הדבר יוצר חוסר ודאות גדול למשקיעים ולמיזם שכן כבר בשלב הראשוני להתפתחותו המדינה יוצרת סיטואציה מביכה שמקשה מאוד על סיכוייו להתרומם.

על-פי הערכות, לא מן הנמנע כי במקרה שמדיניות השוק הסיטונאי תישאר כפי שהיא ומחירי השימוש בתשתיות יישארו באותה רמה, IBC תצטרך לשקול האם וכיצד להמשיך במיזם.