מכבי ת"א ליועמ"ש לממשלה: חשד למעורבות פלילית בהליך שהוביל לרדיוס

המועדון טוען כי הדיין שפסק שלושה משחקי רדיוס נגד הקבוצה, אמר בדיון כי "קיבל בעבר שיחות טלפון בהן נתבקש להחמיר או להקל בענישתה של מכבי ת"א"

מכבי ת"א דורשת לבחון מחדש את החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל להטיל עליה עונש של משחקי רדיוס, בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות במשחק בו הודחה מגביע המדינה על-ידי מ.ס אשדוד.

המועדון שיגר אתמול (א') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, באמצעות בא-כוחו עו"ד מורן מאירי, מכתב בו הוא טוען לפגמים חמורים בהליך המשפטי שנוהל על-ידי דיין בית הדין המשמעתי, עו"ד עמנואל סלע. במכבי טוענים לחשד לפלילים, ולעבירות של שיבוש הליכי משפט והשפעה לא הוגנת על הליך משפטי.

כותבת מכבי ת"א, כי "במהלך הדיון ציין הדיין כי קיבל בעבר שיחות טלפון בהן נתבקש להחמיר או להקל בענישתה של מכבי", אך דברים אלו לא הופיעו בפרוטוקול הדיון. מכבי הגישה אתמול בקשה לתיקון הפרוטוקול, שנדחתה על-ידי עמנואל סלע. בהחלטת דחיית תיקון הפרוטוקל, כותב סלע: "האמירה שמייחסת לי המבקשת (מכבי ת"א) היא שקר וכזב, וזאת בלשון המעטה".

במכבי מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק "חשדות חמורים ומהותיים אלו", ובין היתר לעמוד על זהות העומדים מאחורי שיחות הטלפון האמורות. העתקי המכתב נשלחו בין היתר לנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל השופט בדימוס אורי גורן, ליועץ המשפטי של ההתאחדות משה אביבי, ולשרת הספורט לימור לבנת.

כזכור, על-פי פסק הדין שהושת על מכבי ת"א בשבוע שעבר, בין 50 ל-80 מאוהדיה, רעולי פנים, רדפו אחרי רכב בו נסע שופט המשחק. בנוסף, זרקו אוהדיה חפצים אל עבר מרפסת של דירה פרטית הסמוכה לאצטדיון הי"א באשדוד.

סלע קבע כי מכבי תיענש בקנס של 50 אלף שקל, בקיום שלושה משחקי רדיוס במגרשי היריבות - בהן יוקצו 20% מהכרטיסים לקהל הקבוצה האורחת, כמו גם העברת ההכנסות מכרטיסים אלו לקבוצה האורחת. ועדת ליגה וגביע של ההתאחדות לכדורגל, שהתכנסה למחרת הפסיקה, קבעה כי "עיקרון הספורטיביות אינו מאפשר את קיום משחקי הרדיוס במגרשן של הקבוצות האורחות. מכבי ת"א רשאית, אם תרצה, לערער לבית הדין העליון", כפי שהמועדון אכן עשה.

ההתאחדות: "ניסיון פסול להשפיע על הערעור"

תגובת ההתאחדות לכדורגל לדברים: "היושר והמקצועיות של דייני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל אינם אלה שצריכים להיבחן, אלא דווקא אובדן העשתונות של מכבי ת"א מרגע היוודע גזר הדין האמור, והניסיון של המועדון להלך אימים על מוסדות השיפוט, על עצמאותם ועל עיקרון השיוויון של כל הקבוצות.

"יושרו של הדיין עמנואל סלע, מקצועיותו והגינותו יוותרו ללא רבב גם לאחר הניסיון המביך והלא ראוי של מכבי ת"א לפגוע בשמו הטוב", המשיכו בהתאחדות. "בדיקת היועמ"ש, אם תתקיים, תוכיח זאת מעל לכל ספק. המכתב שנשלח תמוה ביותר, וזאת בלשון המעטה. עושה רושם כי זהו ניסיון פסול להשפיע על הדיון בערעור שעתיד להתקיים בבית הדין העליון".