המשחק שייצר 50 אלף דולר ביום - והוסר מהרשת

פלאפי בירד, המשחק שהדיח מהפסגה את קנדי קראש, הוסר במפתיע מחנות האפליקציות

לא ברור מה הסיבה שהביאה את דונג נגיוויין, עד לא מזמן בחור אלמוני מווייטנאם, להסיר את הלהיט הסלולרי התורן Flappy Bird מחנות האפליקציות הקרובה לביתכם.

מדובר באחת מהאפליקציות המצליחות באחרונה, שהצליחה לזנק למקומות הראשונים בחנויות של אפל וגוגל משום מקום. מאחורי האפליקציה עומד סטודיו של איש אחד בלבד, שייצר משחק בגרפיקה מיושנת ופשוטה, שבמסגרתה מעיפים ציפור קטנה דרך צינורות ביוב אל עבר האופק.

הפשטות הזו, כך ציין נגיוויין בראיון לאתר The Verge, הביאה לו הכנסות של 50 אלף דולר ביום על בסיס פרסום באפליקציה. ולמרות זאת, הוא החליט להסיר את האפליקציה מהחנויות השונות.

מעבר למקרה הפרטי, השאלה המעניינת יותר היא איך הפך Flappy Birds לכה פופולרי בתוך זמן קצר כל כך.

מאז התפוצצות עידן הרשתות החברתיות והסמארפונים, חדשות לבקרים נתקלים במשחק הלהיט התורן, זה שהופך לכל כך פופולרי עד שגם האמא והדודה כבר נשבו חזק בקסמו. זה יכול להיות Farmville, אנגרי בירדס, קנדי קראש או Flappy Bird שעשה את הבליץ שלו ונראה כי נעלם כלעומת שבא.

מספיק להסתכל על הסטטיסטיקה של הציפור הווייטנאמית כדי לתהות על קנקנה. המשחק שוחרר בחנות של אפל במאי אשתקד אך רק בנובמבר הוא התחיל לצבור תאוצה, כשהשיא הגיע במחצית ינואר האחרון, כשהוא כובש את המקומות ראשונים בקטגוריית המשחקים של iOS וגם של גוגל.

באחד הבלוגים באינטרנט כבר האשימו את נגיוויין בניסיון לעוות את המציאות על-ידי שימוש בבוטים ובמחשבים שבאופן אוטומטי מערימים על חנות האפליקציות כדי להקפיץ את הדירוג של האפליקציה ולהעלות את מספר ההורדות.

הקונספירציה הזו, מבהיר קרטר תומאס, כותב הבלוג blue cloud solutions, זוכה לחיזוק גם אודות לזינוק במקביל של שני משחקים נוספים שפיתח נגיוויין - Super Ball Juggling ו-Shuriken Block. שניהם, בדומה לציפור החמקמקה, נכנסו לעשירייה המובילה בחנות של אפל וכמוהו זינקו משום מקום.

ייתכן שהמשחק הצליח בגלל שהוא פשוט. העיצוב מבוסס על מנוע גרפי מיושן סטייל 8 ביט, שמזכיר לרבים את הגרפיקה שליוותה את מריו השרברב של נינטנדו. גם העובדה שהבנת המשחק די פשוטה היא סימן לוויראליות ולגידול אורגני שבצידה. עם זאת, מה שמפתיע יותר הוא העובדה שהמשחק הצליח כל כך על אף הקושי הרב שלו. ואולי, בעצם, זה חלק מקסמו הממכר.

פלאפי בירד
 פלאפי בירד