ווסטהאם סיכמה על מכירת "אפטון פארק"; על חורבותיו ייבנו 700 דירות

הפטישים יקבלו לפי דיווחים "הרבה פחות מ-70 מיליון ליש"ט ששאפו לקבל"; יעברו לשחק באצטדיון האולימפי שתכולתו תוקטן ל-54 אלף מקומות

קבוצת הפרמיירליג ווסטהאם הגיעה לעסקה למכירת מגרשה הביתי, אצטדיון אפטון פארק, שתצא לפועל לאחר ש"הפטישים" יעברו למתקן החדש שלהם ב-2016 (האצטדיון האולימפי בלונדון, שיעבור התאמה לאירוח של משחקי כדורגל). המועדון מכר את שטח המגרש הוותיק, שמשמש אותו מאז תחילת המאה ה-20 (משנת 1904) והעביר אותו לידיה של יזמית הנדל"ן Galliard Group, שאמורה לבנות על חורבותיו 700 דירות חדשות.

על-פי עיתון ה"איבנינג סטנדרד", ווסטהאם תקבל עבור העסקה "הרבה פחות מ-70 מיליון הליש"ט ששאפה לקבל".

מי שיממן את הטרנספורמציה של האצטדיון האולימפי היא ממשלת בריטניה, באמצעות החברה המפעילה את האצטדיון - "התאגיד למורשת ופיתוח של משחקי לונדון", שהעניקה חוזה בסך 154 מיליון ליש"ט לחברת התשתיות וההנדסה בלפור ביטי. על האחרונה יהיה מוטל להקטין את תכולת המגרש שנבנה לארח את המשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012 מ-80 אלף מקומות ל-54 אלף בלבד, לקרב את המושבים לכר הדשא, ולבצע שינויים נוספים שיהפכו את האצטדיון שאירח את האולימפיאדה, לראוי לקיום משחקי כדורגל.

ווסטהאם, למרות שתהיה הדיירת המרכזית במתקן, לא צפויה לשלם סכומי עתק עבור השימוש בו: כ-15 מיליון ליש"ט בשנה בלבד. כבר כעת ידוע כי חמישה משחקים מגביע העולם בראגבי 2015 יתקיימו באצטדיון הממוקם במזרח העיר.