מדיוונד הגישה טיוטת תשקיף פומבית: תנסה לגייס 75 מ' ד'

החברה עדיין מכוונת לשווי של סביב 400 מיליון דולר לפני הכסף ■ החלה לשווק בגרמניה בדצמבר האחרון ומקווה להתחיל בניסוי קליני בארה"ב במחצית הנוכחית

חברת הטיפול בכוויות ובפצעים כרוניים, מדיוונד, בשליטת (63%) כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), פרסמה את טיוטת התשקיף הראשונה שלה לקראת הנפקתה בנאסד"ק, הצפויה להיערך בחודשים הקרובים.

מדיוונד מעוניינת בשלב זה לגייס 75 מיליון דולר, קצת פחות מהסכום של 100 מיליון דולר שאליו כיוונה בתחילת הדרך. השווי המיועד לא נמסר במסמכי טיוטת התשקיף, אך על פי ההערכות, החברה עדיין מכוונת לשווי של סביב 400 מיליון דולר לפני הכסף.

חתמי ההנפקה הם קרדיט סוויס, ג'פריז, BMO ואופנהיימר. בעלי מניות גדולים אחרים בחברה הם הראל (9.4%), מגדל (8.8%) והיזם ליאור רוזנברג (12%). נכון ל-2013 החברה לא רשמה הכנסות, והפסדיה הגיעו ל-15.3 מיליון דולר. היא שרפה מזומן בהיקף של 3.6 מיליון דולר, אך כעת צפוי קצב השריפה לעלות משמעותית, בשל מאמצי השיווק, וכן משום שהניסויים של החברה כבר אינם ממומנים על-ידי טבע, שהייתה שותפתה בעבר. לחברה 9.5 מיליון דולר בקופת המזומנים, נכון לסוף 2013.

מדיוונד מפתחת ומשווקת תמיסה להסרת עור מת מכוויות ומפצעים כרוניים - פעולה הכרחית במסגרת תהליך הטיפול. המוצר הראשון שלה, המיועד לכוויות, כבר מאושר לשיווק באירופה, ובדצמבר 2013 החלה החברה לשווק אותו בגרמניה, כך שייתכן כי יהיו תוצאות מן הפעילות הזו כבר בדוחות החברה טרם ההנפקה. התמיסה מיוצרת במפעלי החברה ביבנה. כמו כן מתכננת מדיוונד להתחיל עד אמצע 2014 ניסוי לשם אישור השיווק של המוצר בארה"ב.

החברה מעריכה את היקף השוק שלה בכמה מאות מיליוני דולרים, על בסיס הערכה של כ-100 אלף מקרי כווייה הדורשים טיפול מסוג זה בכל שנה באירופה, וכמות דומה בארה"ב. למוצר הגנות תרופת יתום באירופה וארה"ב.

שוק הפצעים גדול יותר, וניסוי שלב II בתחום זה יחל במהלך המחצית הראשונה של 2014, כך צופה החברה.

תוצאות הניסויים שנערכו עד היום בכמה מאות מטופלים הראו כי המוצר של החברה מאפשר הסרה של הרקמה המתה מוקדם יותר בתהליך הריפוי, וחוסך שתלי עור. מובן שהטיפול עצמו יקר יותר מאשר ניתוח, ולכן החברה תצטרך לשכנע את הרופאים כי ההבדל בתהליך הריפוי הוא דרמטי.

שורה של מועמדות

מדיוונד היא רק אחת מבין כמה חברות ביומד ישראליות המתעניינות בשלב זה בשוק ההנפקות הרותח בנאסד"ק. החברות לומניס, גלמד וביובלאסט הגישו טיוטות תשקיף להנפקה, גמידה סל ומקרוקיור בוחנות הנפקות כאלו, וסביר להניח שחברות נוספות בוחנות את האפשרות.

ב-2013 הונפקו בנאסד"ק 46 חברות ביומד (מהן שלוש ישראליות), ולא נראית כעת האטה בקצב. עד כה בחודש וחצי הראשונים של 2014 כבר הונפקו 14 חברות נוספות. בשבוע שעבר נשבר שיא: שמונה הנפקות גייסו סכום כולל של 507 מיליון דולר בשבוע יחיד. בשלב הזה בערך מחצית מההנפקות של 2014 נסחרות מעל מחיר ההנפקה וכמחצית מתחתיו - תוצאות פחות טובות מממוצע 2013.

תוצאות מדיוונד
 תוצאות מדיוונד