ידידי המחלקה: מי מייצג את ערוץ הספורט בתיקי תעבורה? שמעון מזרחי

מתברר כי הקשר בין מכבי ת"א כדורסל לערוץ הספורט לא מסתכם רק בהחזקות של משפחת רקנאטי בשני הגופים

הקשר בין מכבי תל-אביב לערוץ הספורט לא מסתכם רק באחזקת מניות בשני הגופים על-ידי משפחת רקנאטי. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה השתמש ערוץ הספורט בשירותיו המשפטיים של יו"ר מכבי תל-אביב, עו"ד שמעון מזרחי, לטובת ייצוג של הערוץ בתיק תעבורה שנדון בבית המשפט בפתח-תקווה.

מזרחי נשכר על-ידי הערוץ לטפל באירוע שהחל ב-4 במארס 2013, אז צולם רכב של ערוץ הספורט כשהוא דוהר בשעת לילה מאוחרת (01:55) בכביש 444 במהירות 137 קמ"ש - לטענת המשטרה 47 קמ"ש מעל המהירות המותרת.

כמה חודשים מאוחר יותר הוסמך מזרחי על-ידי ערוץ הספורט לטפל בתיק ולייצג את ערוץ הספורט בבית המשפט לתעבורה בפתח-תקווה, בדיון שנקבע ל-30 בספטמבר. מאוחר יותר אף אישר בית המשפט את דחיית הדיון ביום אחד, לבקשתו של ערוץ הספורט שטען כי עו"ד מזרחי שוהה בחו"ל.

בדיון שנערך בבית המשפט אמר מזרחי: "מדובר בחריגה קטנה מאוד. מבקש להסתפק בקנס מתון", וכי כעת "הנהיגה החברה נהלים חדשים, כדי שיהיה אפשר לאתר את הנהג". בית המשפט הטיל בסופו של דבר על הערוץ תשלום קנס בסך 2,000 שקל.

הקשר העסקי בין מכבי תל-אביב לערוץ הספורט עלה לדיון בשנים האחרונות לא אחת, בין היתר בשל טענות לסיקור מועדף, לכאורה, לה זוכה מכבי תל-אביב בערוץ מאז הפכה משפחת רקנאטי לבעלת החזקות גם בערוץ ובמקביל גם במועדון הכדורסל.

משפחת רקנאטי, באמצעות חברת נפתלי ש.ש. השקעות בע"מ, מחזיקה כיום ב-29% ממניות מכבי תל-אביב; קבוצת ניוקו ספורט (בה שותפים שמעון מזרחי ודייויד סולומון האמריקאי) מחזיקה ב-14.5% ממניות המועדון.

ערוץ הספורט משדר העונה את משחקי הקבוצה ביורוליג בערוץ ספורט 5 HD, במקביל לשידורם בערוץ 10. לפני 4 עונות (2009/10) אף שודרה הקבוצה ביורוליג בבלעדיות בערוץ הספורט.

ממכבי תל-אביב ומערוץ הספורט לא נמסרה תגובה.