פיצוי לישראלים שקיימו יחסי מין באוניה בעוד העובדים צפו בהם

"התביישנו, קפאנו במקום", סיפרו בני הזוג ■ בחברת הספנות הפנו לעברם אצבע מאשימה וטענו כי הם "לא הסיטו את הווילון" ■ המבוכה הסתיימה בפיצוי כספי

המבוכה הגדולה בשיט התענוגות הסתיימה בפיצוי: בני זוג ישראלים יצאו לשיט תענוגות באוניה בונציה בשנה שעברה כדי לחגוג את יום הולדתו ה-65 של הגבר. אלא שהחוויה, שהייתה אמורה להיות רומנטית ומלהיבה, הפכה ברגע אחד למביכה ומשפילה עבורם.

באחד מימיה האחרונים של ההפלגה חזרו בני הזוג לחדרם לאחר בילוי בבריכה, ובחדר קיימו יחסי מין. לתדהמתם הם הבחינו במהלך האקט כי צמד צבעים, עובדי האוניה, עומדים במרפסת החדר וצופים בהם בעניין רב. לטענתם, הצבעים נכנסו למרפסת דרך החדר השכן.

מיד לאחר האירוע פנו השניים לאחד האחראים באוניה - וזה התנצל בפניהם על התקרית. כשחזרו לארץ, הוצע להם כפיצוי 20% הנחה על הפלגתם הבאה.

השניים, באמצעות עו"ד יניב גביש, תבעו מהחברה פיצויים בסך 75 אלף שקל בגין מחיר הנסיעה והפגיעה בהם על-פי החוק להגנת הפרטיות. "הם לא ידעו את נפשם מרוב הלם ובושה גדולה, הם קפאו במקומם", סיפר פרקליטם.

להסיט את הווילון

בכתב ההגנה טען נציג חברת הספנות כי "כפי שהיה ידוע לתובעים היטב, מדובר בספינת נופש שהיא גם מלון ענק, אשר מאות אנשי צוות דואגים לתיפעולה ולתיחזוקה, וכך, כשם שבכל בית-מלון אם ברצונך לשמור על פרטיותך עליך להסיט את הווילונות - על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בספינה כה גדולה".

לטענת החברה, הצבעים אליהם התייחסו התובעים לא התחבאו ולא הסתירו את נוכחותם, אלא "פעלו לצביעת הספינה בגלוי, והתובעים יכולים היו לראותם, כך שאילו הם היו חרדים לפרטיותם כעולה מכתב התביעה, חזקה עליהם כי היו דואגים להסיט את וילונות חדרם".

לבסוף, ומבלי להודות בטענות התובעים, החליטו בחברה כי עד סוף חודש אפריל 2014 יוצע לתובעים לבחור הפלגה מבין 3 הפלגות למשך 7 או 8 ימים בתקופת הקיץ.

הפשרה, שאושרה על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב, תכלול הפלגה, טיסות - וחדר עם מרפסת.