עיריית מודיעין מתכננת לבטל את האבטחה בגני הילדים

ההורים מתנגדים: "שער נעול עם קודן לא יכול להחליף שומר"

הורים לילדי הגנים בעיר מודיעין מתקוממים כנגד כוונת העירייה לבטל את האבטחה הפעילה בגני הילדים ולהחליפה בקודן ובמצלמה בכניסות לגני הילדים. בימים אלה הודיעה העירייה על הפעלת פיילוט באחת השכונות בעיר, כשבסופו הכוונה היא להחיל את השינוי על מערכת הגנים כולה.

על-פי התכנון, יקבלו ההורים קוד לכניסה שבאמצעותו יוכלו להיכנס בשעות ההגעה לגן. בשאר שעות היום, יתבקשו הגננות לפתוח את השער מרחוק לאחר שיבדקו במצלמות האבטחה מי מבקש להיכנס.

האחריות לביטחון הילדים תוטל, טוענים הורים, על כתפיהם ועל כתפי הגננות - כשבשעות עומס, שבהן התנועה בפתח מתחם הגנים ערה, כלל לא תהיה עין פקוחה במקום.

ע', אם לילדה בגן טרום חובה בשכונה שבה צפוי להתחיל הפיילוט, חוששת מאוד מהשינוי הצפוי: "קודן ומצלמות זה רק אשליה של ביטחון", היא טוענת, "האם מישהו יישב ויצפה במה שהן מצלמות כל היום? אין תחליף לאדם שמכיר את כולם, שאכפת לו, שמסתכל ורואה שמשהו חשוד קורה. יש כאן אשכול של 3 גנים, ההורים לא מכירים זה את זה. אם אני נכנסת ואחריי נכנס אדם אחר, אני אפילו לא יכולה לדעת שהוא לא הורה בגן. בדיוק בשביל זה דרוש שומר שמכיר את כל ההורים, ששואל כל אחד שהוא לא מכיר לאן פניו.

"מעבר לזה, מה המשמעות של 'פיילוט'? מה יעיד על כישלון הניסוי הזה? פיגוע? ומה יעיד על הצלחתו - העובדה שלא יהיה פיגוע? ואם הכול יהיה בסדר במשך חודשיים, ורק אז יקרה אסון?".

אם אחרת מביעה חשש שהשער עלול להישאר פתוח אפילו במקרה, ולאפשר כניסה באין מפריע של פדופילים, גנבים, וכמובן טרוריסטים.

בינתיים הקימו ההורים קבוצת פייסבוק ייעודית שמטרתה לבטל את ההחלטה.

"ההחלטה לבטל את האבטחה בגני הילדים היא החלטה גרועה שתוריד את רמת הביטחון של הילדים בגנים", אומרת אם אחרת. "בסופו של דבר אין תחליף למאבטח בשער הן בהרתעה והן בטיפול באירוע. מהיכרותי עם מהלכים שעושה העירייה בתחום החינוך, ה'חיסכון' הזה אינו צעד החיסכון הראשון ולא יהיה צעד החיסכון האחרון על ביטחון ילדינו ועל החינוך שלהם, ולכן חשוב שהעירייה תראה שההורים מתנגדים לכך בתוקף".

בעיריית מודיעין מסרו כי אין מדובר במהלך שמטרתו לחסוך כסף, וכי המעבר המתוכנן נובע משיקולי יעילות ומקשיים בגיוס מערך אבטחה מתאים.

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "העירייה בוחנת בימים אלה מספר אפשרויות לשדרוג מערך האבטחה בגני הילדים בעיר על-פי מתווה הפועל בהצלחה בערים אחרות דוגמת כפר-סבא, ירושלים, רחובות ועוד. המהלך נעשה בשיתוף עם גורמי הביטחון, הגננות והסייעות וכן עם הנהגת ההורים העירונית.

"שדרוג מערך האבטחה כולל התקנת דלתות עם קודנים ומצלמות בכל גן, מוקד ביטחון עירוני משולב וניידות סיור בכל שכונה. עלות התקנת אמצעי המיגון ואחזקתם כרוכה בתקציב דומה לתקציב המושקע היום באבטחת הגנים".