הדולר יציב סביב 3.5 ש'; "תנאי השוק פועלים לרעת הדולר"

האירו התחזק ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.822 שקלים ■ FXCM ישראל: "עלייה מעל 3.515 שקלים אמורה להקנות מומנטום נוסף לצמד דולר-שקל"

יציבות יחסית נרשמת היום (ג') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר היציג נקבע על 3.512 שקלים, כמעט ללא שינוי עם עלייה של 0.08%, בעוד האירו התחזק ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.822 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "היום ייכנס השוק האמריקני למעגל המסחר ונפחי המסחר צפויים לעלות ולהגביר את התנודתיות. הדולר פותח את שבוע המסחר ברמת שפל מאז תחילת השנה, כאשר מדד הדולר נסחר ברמתו הנמוכה ביותר מאז ה-1 בינואר. הלחץ על השטר הירוק גדול כרגע ותנאי השוק פועלים לרעתו. הדולר נחלש גם בשל אהבת הסיכון בשוק המניות האמריקאי וההעדפה של נכסים מניבים יותר, והן בשל שורה של נתוני מאקרו ירודים שפורסמו בתקופה האחרונה בארצות הברית ומולידים ספקולציות שהבנק הפדרלי עשוי לצמצם את קצב צמצום רכישות האג"ח.

מבחינה טכנית, ראוי לציין שהדולר-שקל הצליח להחזיק מעמד מעל רמת 3.5 שקלים וזאת למרות החולשה של הדולר בעולם. עלייה מעל 3.515 שקלים אמורה להקנות מומנטום נוסף לצמד. המסחר בהמשך השבוע צפוי להיות מוכתב על פי המגמה של הדולר בעולם".

מנכ"ל פריקו יוסי פריימן אמר היום בתגובה להחלטת משרדי האוצר והכלכלה להגדיל את הסיוע ליצואנים כי "ההודעה בדבר חבילת הסיוע ליצואנים, היא צעד מבורך ובכיוון הנכון, אולם יש לוודא כי תהליך היישום בשטח של ההחלטה יהיה בקצב מספיק מהיר כדי שחברות יוכלו להפיק את המירב כבר בטווח הקצר. חשוב שלרשות היצואנים יפתח מסלול מהיר ונגיש כפי שמקובל במדינות מתוקנות כבארה"ב ובאירופה במטרה לפשט תהליכים ולהנגיש את הסיוע הממשלתי לציבור היצואנים, מהלכים אלו יסייעו ליצואנים, אך אין בהם בשורה לאלפי הפועלים בתעשיות המסורתיות, אשר מקום עבודתם מאויים עם ייסוף השקל ופתיחת התחרות של ייבוא זול".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]