עילדב משקיעה 50 מיליון שקל בסוכנות הביטוח דייויד שילד

לעילדב יונפקו אג"ח בהיקף 35 מיליון שקל, והיא תעמיד הלוואה בסך 15 מיליון שקל לחלק מבעלי הסוכנות

חברת עילדב, היושבת על קופת מזומנים של 126 מיליון שקל מאז שמכרה את חברת מדטכניקה ב-2011, מנצלת היום חלק נכבד מסכום זה להעמדת מימון לסוכנות הביטוח הגדולה דייויד שילד - שבבעלות אלון קצף ומשפחת חיטרון (באמצעות חברת גדקס), ולבעליה.

עילדב, שבשליטת רוני שטרנבך, חתמה על שורת הסכמים מול בעלי השליטה בדייויד שילד ומול הסוכנות עצמה, הכוללים הלוואות המירות למניות דייויד שילד בהיקף 50 מיליון שקל, שיינתנו לסוכנות ולחברת גדקס של משפחת חיטרון, ועוד הלוואה קצרת טווח בגובה 5 מיליון שקל לדייויד שילד בכפוף לצרכיה.

סוכנות הביטוח תנפיק לעילדב אג"ח בהיקף 35 מיליון שקל, הניתנות להמרה ל-13% ממניות דייויד שילד. בנוסף, תעמיד עילדב הלוואת נון ריקורס בסך 15 מיליון שקל לגדקס, הניתנת להמרה ל-27% ממניות דייויד שילד, כך שבסך הכול יכולה עילדב להגיע לחזקה של 40% ממניות הסוכנות.

משפ' חיטרון תצא מהחברה

דיוויד שילד הוקמה בשנת 2000 והיא עוסקת בביטוח בריאות לישראלים המתגוררים בחו"ל ולנוסעים לתקופה. בסביבת החברה מסבירים היום כי בסיום העסקה עם עילדב, תצא משפחת חיטרון מהשקעתה בדייויד שילד.

בתשעת החודשים הראשונים של 2013 הסתכם מחזור המכירות בפעילויות הביטוח של דייויד שילד בכ-110 מיליון שקל, כשבמהלך השנה שעברה היא ביטחה למעלה מ-250 אלף לקוחות.