חדשות 2: גידול של 13% בנוכחות הנשית על המסך

הנתונים שהוצגו הם חלק מהנחיית היו"רית תמי רוה לפעול לשוויוניות בין נשים וגברים בחברה ■ 40% מהמרואיינים, פרשנים או חברי פאנל, היו נשים

גידול של 13% בנוכחות הנשית על מסך חדשות 2 - כך עולה מנתונים שהציג מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, בפני דירקטוריון החברה בראשותה של עו"ד תמי רוה. מדובר בנתונים המתייחסים לחודשיים האחרונים, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל, בשבוע הבא תשוב מחופשת הלידה שלה מגישת המהדורה המרכזית של חברת החדשות, יונית לוי.

הנתונים שהוצגו בפני הדירקטוריון הם חלק מהנחייה של עו"ד רוה להנהלת החברה לפעול להגדלת השוויוניות בין נשים וגברים בחברה, לפני ואחרי המסך.

על-פי הנתונים שהציג וייס, 40% מכלל המופיעים כמרואיינים, פרשנים או חברי פאנל, הן נשים. כמו כן, מרבית מגישי תוכניות הדגל של החברה הן נשים, ופרט ליונית לוי, ניתן למצוא גם את דנה ויס בתוכנית השבת, את רינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" ואת קרן מרציאנו ב"תוכנית חיסכון", אשר מילאה באחרונה את מקומה של לוי בהגשת המהדורה המרכזית.

כמו כן, וייס הבהיר לדירקטוריון החברה כי גם בכל הקשור לדרגות השכר קיימת שוויוניות בין גברים לנשים הנושאים משרות דומות בחברת החדשות.

בתקופה האחרונה הולך וגובר הדיון הציבורי סביב נוכחות נשית בתוכניות טלוויזיה. יו"ר ה-BBC, רשת השידור הבריטית הציבורית, הורה באחרונה כי כל תוכניות הפאנל - ובכללן גם ההומוריסטיות - יכללו נוכחות נשית, וקבע כי לא יעלו תוכניות על טהרת הגבריות בלבד.

באחרונה ערכו נציגות תא העיתונאיות בישראל סדרת פגישות עם ראשי גופי השידור על מנת לפעול לשלב יותר נשים, בעיקר מומחיות, בתוכניות שיח ציבורי ואקטואלי.

בחברת החדשות לא התייחסו לדברים.