הרופאים: "חוזרים לעבוד; המאבק תם אך לא נשלם"

השופט דוד מינץ: לא ניתן יהיה לתבוע את הרופאים בהדסה באופן אישי בגין רשלנות רפואית לכאורה, כאמצעי לעקוף את הקפאת ההליכים בה מצוי בית החולים

מספר שעות לאחר החלטת בית המשפט שלפיה לא ניתן יהיה לתבוע אישית רופאים בהדסה בתקופת הקפאת ההליכים, הודיעה ההסתדרות הרפואית: "ההסתדרות הרפואית וועדי הרופאים בהדסה שמחים להודיע שהתקבלו דרישותינו המאפשרות חזרה לעבודה בתנאים השומרים על בטיחתנו ואיכות הטיפול בחולים ב-3 החודשים הקרובים.

"צריך לזכור שבלי רופאים אין הדסה, המשא ומתן האמיתי מתחיל עכשיו, הכדור חוזר למגרש של הממשלה. משבר הדסה הוא משבר לאומי המחייב את נוכחותה ומעורבותה של ממשלת ישראל במו"מ. ההסכם מאפשר את חזרת בית החולים לפעילות נבנה תלאי על תלאי והוא לא יוכל לשרוד מבלי שהממשלה תיקח אחריות על ניהול המגעים בין הנאמנים לבין עובדי הדסה. המאבק תם, אך לא נשלם".

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קיבל הערב (ד') החלטה תקדימית ולפיה לא ניתן יהיה לתבוע את הרופאים בהדסה באופן אישי בגין רשלנות רפואית לכאורה, כאמצעי לעקוף את הקפאת ההליכים בה מצוי בית החולים.

ההחלטה של השופט, אם להסתמך על אמירות קודמות של ראשי ההסתדרות הרפואית, אמורה לסלול את הדרך לכך שגם רופאי הדסה יחזרו בהקדם לעבודה סדירה כפי שחזרו ביום עובדי המנהל והמשק והאחים והאחיות. עם זאת, יצוין כי בהסתדרות הרפואית דרשו במקור כי ההגנה מפני תביעות תחול גם בגין התקופה שקדמה להקפאת ההליכים ובגין התקופאה שלאחריה.

(פרשנות: הביטוח זה רק תירוץ)

הבוקר חזרו עובדי המינהל והמשק בבית החולים הדסה, יחד עם האחים והאחיות, לעבודה סדירה בעקבות סיכום זמני שהושג לפנות בוקר בין מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן לבין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן. מאות מהעובדים שמעו על הבשורה כשהם ישנים על גבי מזרנים בתוך שטח בית החולים.