ערוץ 1 מציע למכירה: 14 משחקים מהמונדיאל ב-7.4 מיליון שקל

רשות השידור מוציאה למכרז חלק מ-64 המשחקים של הטורניר בברזיל ■ רכישת משחק משלב הבתים תעלה מינימום 500 אלף שקל

ערוץ 1, שמחזיק בזכויות השידור של טורניר גביע העולם שייערך בקיץ בברזיל, לא מתכוון לשדר את כל 64 המשחקים והחל לפעול למכירה של חלקם לגופי שידור אחרים.

רשות השידור פרסמה מכרז במסגרתו היא מציעה למכירה חבילה הכוללת בין 8 ל-14 משחקים (לא פחות מ-8 משחקים ולא יותר מ-14). ההצעה מיועדת לזכיינים המשדרים בערוצים פתוחים בלבד - מה שלמעשה מכניס למשחק את ערוצים 2, 9, 10 וערוץ הספורט.

הרכב החבילה שערוץ 1 יאפשר לרכוש כוללת משחקים משלב הבתים, מקסימום שני משחקים משמינית הגמר ומקסימום משחק אחד מרבע הגמר, ובנוסף את המשחק על מקומות 3-4.

המשחקים מתומחרים באופן הבא: עבור רכישת משחק משלב הבתים דורשת הרשות מחיר מינימום של 500 אלף שקל, עבור משחק בשמינית 600 אלף שקל, והמחיר למשחק רבע גמר עומד על מינימום של 700 אלף שקל.

עבור חבילה מקסימלית של 14 משחקים, הכוללים משחקים משלב הבתים, שני משחקים משמינית הגמר ומשחק אחד מרבע הגמר - יידרש הזכיין הפוטנציאלי להעמיד הצעה שלא תפחת מ-7.4 מיליון שקל.

כדי לשמור על הנכסים המשמעותיים ביותר, סימנו בערוץ 1 משחקים שלא יכללו בחבילה. כך למשל, בשלב הבתים נקבע כי לא יימכרו המשחקים ספרד-הולנד (שחזור גמר מונדיאל 2010), ארגנטינה-בוסניה, והמשחקים מ"בית המוות" אורוגוואי-אנגליה, איטליה-אורוגוואי, אנגליה-איטליה.

כמו כן, בערוץ 1 משאירים לעצמם את זכויות ה-HD של המשחקים שיימכרו, כאשר במקרה שזכיין יהיה מעוניין לצרף לעסקה גם את הזכויות האלה (רלוונטי כיום רק לערוץ הספורט) - הוא יידרש להוסיף 600 אלף שקל.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שערוץ 1 מוכר הלאה נכסים של טורנירים גדולים שבהם הוא מחזיק: במונדיאל 2010 מכר 9 משחקים לזכיינית ערוץ 2 רשת.

מונדיאל 2014 ייפתח ב-12 ביוני. הוא יסתיים עם הגמר במראקנה בריו דה ז'ניירו ב-13 ביולי.