פיצוץ ברכבו של בכיר בעיריית פ"ת; "לא קיבלתי איומים"

רכבו של מ"מ ראש עיריית פתח-תקווה אוריאל בוסו נפגע בפיצוץ, ככל הנראה כתוצאה ממטען חבלה שהוצמד אליו ■ לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכב

עיריית פתח-תקווה על הכוונת? פיצוץ אירע הלילה ברחוב פוגל בעיר, ברכבו של ממלא-מקום ראש העיר, אוריאל בוסו מש"ס. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכב. המשטרה החלה בחקירה, ועל-פי הערכה ראשונית מטען חבלה הונח מתחת לרכב על רקע פלילי.

למרבית המזל, המקום היה ריק מאדם בעת האירוע. לרכב שחנה ברחוב נגרם נזק קל. כוחות מתחנת המשטרה בעיר הגיעו למקום ופתחו בחקירה, ונבדק האם מישהו רצה לפגוע בממלא-מקום ראש העיר.

מבדיקת החבלנים עולה כי ככל הנראה חומר נפץ במשקל קטן יחסית הונח בסמוך לרכב. החקירה הועברה לצוות חקירה מיוחד במרחב שרון, וטרם נעצרו חשודים במעורבות במעשה.

בוסו סיפר על תחושותיו לחדשות 2 Online: "כמובן מדובר בתחושות קשות ביחס לביטחון תושבי העיר - יש אנשים שאינם בוחלים באמצעים, וידם קלה על ההדק. אמשיך לפעול בדרך שבה אני פועל - לא קיבלתי איומים. אני סומך על גורמי האכיפה שימצאו את האחראי. זו תחושה לא נעימה, ואני לא מבין מי היה יכול לעשות את זה, אבל בתור איש ציבור, אני מכין את עצמי לכל תרחיש".

זהו לא המקרה הראשון כלפי איש ציבור, ולצערי גם לא האחרון. זו בעיה אמיתית של הפשע", הוסיף בוסו, שציין כי האירוע התרחש בסמיכות מבהילה לשובו הביתה עם משפחתו: "חזרנו הביתה עם הילדים מקניות רק באחת עשרה וחצי בלילה, והפיצוץ אירע כשעתיים לאחר מכן. זה מצמרר".

נבדקת האפשרות כי אלמונים עקבו אחר בוסו והמתינו לשובו בשעות הליל על מנת להניח את המטען. בוסו, ממלא-מקום ראש העירייה מטעם ש"ס, מכהן בעירייה שנים רבות, בעל משפחה וילדים. הוא מכהן גם כראש הוועדה לתכנון ובנייה בעיר, וייתכן כי יש לתפקיד הרגיש הזה קשר לנסיבות הפיצוץ.

גורמים בעיריית פתח-תקווה מסרו כי אין להם מושג מה יכול להיות הרקע לפיצוץ. ראש העיר איציק ברוורמן הביע זעזוע מהאירוע והודיע כי הוא מצפה למיצוי החקירה עד תום.