מילואות וצמח מתנגדות למכירת תנובה לסינים ע"י אייפקס

"תנובה לא צריכה להימכר לידיים זרות, והימצאותה בידיים זרות עלולה להזיק לחקלאים, לצרכנים ולציבור עצום נוסף המהווה את השלד עליו מבוססת תנובה"

בצל הדיווחים על ההתקדמות בשיחות בין קרן אייפקס, שמנוהלת בישראל על-ידי זהבית כהן, לבין קבוצת ברייט פוד הסינית, ובעקבות פגישתה של האחרונה עם מזכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב בעניין העסקה המתגבשת לרכישת תנובה על-ידי הסינים, ולקראת דיון בנושא בכנסת - מתברר היום (ב') כי החברות "מילואות - חברה לפיתוח משקי מפרץ חיפה" ו"צמח מפעלים אזוריים עמק הירדן", המחזיקות עבור קיבוצים כ-6% מהמניות של תנובה, מתנגדות של תנובה לידיים הזרות של הסינים.

לטענתם, כפי שנמסרה על-ידי עורכי הדין גדעון פישר ובנג'מין לבנטל ממשרד גדעון פישר ושות' המייצגים את שתי החברות, וכפי שתימסר מחר, "תנובה לא צריכה להימכר לידיים זרות, והימצאותה בידיים זרות שכאלה עלולה להזיק חלילה לחקלאים, לצרכנים ולציבור עצום נוסף המהווה את השלד עליו מבוססת תנובה. מכירה שכזו מקימה אפילו סיכון בכך שאין לדעת מה יחליט הגורם הזר לעשות עם תנובה ופעילותה.

"בעייתי מאוד להשאיר את עתיד החקלאים והצרכנים הישראלים בשליטת ידיים זרות, גם אם בטווח הקצר יציגו הקונים יתרונות בכך שהקיבוצים נשארים עם בעלות חלקית בתנובה, ואלה עלולים להפוך בסופו של יום לעלה התאנה של בעלי השליטה אל מול הציבור הישראלי".

אותם גורמים שמסביבת הקיבוצים הללו ציינו עוד כי "הנפקה היא היא הדרך הנכונה, והיא לטובת כלל הציבור בישראל, ולא ברור מדוע מתווה פעולה נכון זה של הנפקה לציבור נדחק לקרן זווית כלאחר יד".

בחודשים האחרונים ניהלו במילואות ובצמח משא-ומתן למכירת אחזקותיהם בתנובה לקרן אייפקס. לדברי גורמים המקורבים למילואות וצמח, לפי שעה המשא-ומתן הזה הוקפא.

קרן אייפקס מחזיקה בשליטה בתנובה (56%). שותפתה של אייפקס בגרעין השליטה בתנובה היא חברת מבטח שמיר.