אלביט הדמיה תרשום רווח של 1.6 מיליארד שקל מהסדר החוב

הרווח החשבונאי הנ"ל יביא לכך כי תעמוד בהשלמת הדרישות להון עצמי המתבקשות על-ידי בורסת נאסד"ק שבה היא רשומה למסחר

אלביט הדמיה דיווחה היום (ב') לבורסה כי עקב השלמת הסדר החוב בחברה, הכולל מחיקת חובות אגרסיבית, תרשום החברה רווח חשבונאי של כ-1.6 מיליארד שקל (כחצי מיליארד דולר) בדוחות הרבעון הראשון של 2014. נוסף על כך מציינת החברה, כי ההון העצמי שלה צפוי לגדול ב-1.9 מיליארד שקל.

דוחותיה האחרונים של אלביט הדמיה, לרבעון השלישי של 2013, מציגים גירעון של 122 מיליון שקל בהון העצמי, והיקף המאזן עמד על 4.8 מיליארד שקל. החברה רשמה בחודשים ינואר-ספטמבר 2013 הפסד של 1.2 מיליארד שקל.

עוד מדווחת החברה, כי הרווח החשבונאי הנ"ל יביא לכך כי תעמוד בהשלמת הדרישות להון עצמי המתבקשות על-ידי בורסת נאסד"ק שבה היא רשומה למסחר. ביום חמישי האחרון חל מועד השלמת הסדר החוב באלביט הדמיה, ובהתאם החלה החברה בהקצאה מחודשת של מניותיה.

הסדר החוב בחברה מגלם תספורת ענק של כ-70%, וחוב בהיקף של 1.8 מיליארד שקל יימחק ויומר לכ-95% ממניות אלביט הדמיה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח ובנק לאומי); יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 666 מיליון שקל; לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה; ומוטי זיסר, בעל השליטה הקודם, לא ייהנה מפטור מתביעות עתידיות, בניגוד לשאר נושאי המשרה הבכירים.

לגבי בנק פועלים, נושה מובטח, קובע ההסדר כי חוב של כ-200 מיליון שקל כלפיו ייפרס על פני שלוש שנים, וכי הוא יחזיק לאחר ההסדר 5.5% מהון החברה.

בעלי המניות הגדולים בחברה לאחר ההסדר יהיו הקרנות הזרות יורק ו-DK פרטנרס, שמחזיקות יחד כ-35% מחוב החברה. יורק תחזיק בכ-17% מאלביט הדמיה, ו-DK פרטנרס בכ-13% מההון. השלב הבא בהסדר אלביט יהיה הקמת דירקטוריון חדש, אשר ימנה את הנהלת החברה.