ביטוח ישיר לא מצליחה להימחק מהמסחר

גם בניסיון השני שלה - הצעת רכש החליפין של החברה לא זכתה להיענות הדרושה ■ ההצעה כוונה לבעלי 23.1% ממניות החברה, ונענו לה כ-13.7%

בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, בעלי קבוצת צור שמיר, לא הצליחו למחוק את חברת ביטוח ישיר מהמסחר בבורסה, גם בניסיון השני. אמש (ג') פרסמה ביטוח ישיר את תוצאות הצעת רכש החליפין למניות המיעוט בחברה בתמורה למניות של חברות בנות, מהן עולה שלא התקיים התנאי בדבר שיעור ההיענות הדרוש לרכישה כפויה. זאת, משום שמעל ל-5% מבעלי מניות החברה לא נענו להצעה.

אי לכך, ביטוח ישיר, באמצעותה מחזיקה צור שמיר את החברות איי.די.איי ביטוח וחברת הנדל"ן המניב אדגר, תישאר בשלב זה חברה ציבורית. ביטוח ישיר, הנסחרת לפי שווי של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל, הציעה לבעלי מניותיה הצעת רכש חליפין שבה יקבלו חבילה של 0.159 מניות איי.די.איי ביטוח ו-0.92 מניות אדגר, עבור כל מניית החברה שתירכש במסגרת זו.

הצעת הרכש-חליפין כוונה לבעלי 23.1% ממניות החברה, ונענו לה בחיוב כ-13.7% מבעלי מניות ביטוח ישיר. בשל הצורך במינימום 10% הון מניות צף על מנת לעמוד בתנאי הסף, החברה תרכוש מכל ניצע שנענה בחיוב שיעור של 94.3% ממניותיו (כך שהחברה תרכוש מבעלי מניות המיעוט כ-12.95% מתוך ה-13.7% כאמור).

ככל הנראה, כל הגופים המוסדיים המחזיקים במניות ביטוח ישיר נענו להצעת החברה, כשעיקר הגורמים שסירבו או לא תמכו בהצעת הרכש חליפין היו תעודות סל ומחזיקים פרטיים. הצעה דומה של ביטוח ישיר נדחתה בנובמבר 2013.

הצעת רכש החליפין של ביטוח ישיר נעשית לאחר הליך הצעת מכר ורישום לבורסה של החברה הבת, איי.די.איי ביטוח, שהפכה לציבורית. עיקר הערך בביטוח ישיר טמון בחברה זו (המוכרת בציבור הרחב כ"ביטוח ישיר - הקש על ה-5" או "9 מיליון"), אשר החלה להיסחר אשתקד בבורסה לפי שווי של קצת יותר ממיליארד שקל. כיום החברה, בניהול רביב צולר, נסחרת בשווי של מעל ל-1.5 מיליארד שקל. אדגר, העוסקת בנדל"ן מניב בארץ ובחו"ל וגם בייזום בנייה, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-619 מיליון שקל.