מנכ"ל טרה, ארן אלסנר: "לא התערבנו במחיר לצרכן"

מנכ"ל שקם אלקטריק היוצא, בני גרינאפל, בכנס הקמעונאות: "היבואנים שומרים על הקמעונאים ודואגים שהמחירים באינטרנט לא יהיו נמוכים. יד רוחצת יד"

מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, הגיב היום (ה') לראשונה לטענות כי חברת טרה נתנה לרשתות השיווק הנחות על גבינה צהובה "נעם" בתנאי שההנחה לא תגולגל לצרכן. בפאנל במסגרת כנס קמעונאות של חברת מידע כנסים אמר אלסנר: "טרה הבטיחה תחרות, וזה כולל הנחות. ההחלטה על המחירים לצרכן היא של הקמעונאים. אנחנו מעולם לא התערבנו במחיר לצרכן".

מנכ"ל רשת מוצרי החשמל שקם אלקטריק היוצא, בני גרינאפל, חשף בפאנל כי היבואנים מכתיבים מחירים גבוהים באינטרנט. לדבריו, "מערכות היחסים בין היבואן, הרשת והצרכן הן מורכבות. היבואנים שומרים על הקמעונאיים ודואגים שהמחירים באינטרנט לא יהיו נמוכים. יד רוחצת יד. חנויות החשמל הן כמו שוק הכרמל, ויש בהן מקח על המחיר".

לדברי גרינאפל, מכירות מוצרי החשמל באינטרנט מהוות כ-7%-8% בלבד משוק מוצרי החשמל המגלגל 7 מיליארד שקל כולל מכירות המזגנים. "אם יגיע שחקן בינלאומי רציני לאינטרנט, הוא יכול להגיע בקלות ל-20% מהשוק. ללא ספק האינטרנט יהיה הרבה יותר זול בעתיד, וחנויות החשמל יצטרכו לשנות את פניהן, ובפועל יהיו פחות חנויות חשמל".

עומר ברט, יזם קואופרטיב "העגלה" במצפה רמון, אמר כי שיתוף-הפעולה שהקואופרטיב זוכה לו מצד הספקים מוגבל. "מתייחסים אלינו כמו אל כל מכולת", אמר.

מנכ"ל קבוצת הוניגמן, מיכה רונן, התייחס להשקה הצפויה של רשת דה צ'ילדרנס פלייס בחודש הבא ולרמת המחירים הנמוכה של הרשת האמריקאית בארה"ב: "אנחנו חשופים להתנפלות בינלאומית. כיוונו לתחום המחיר, בפועל אנחנו לא יקרים, והאתגר שלנו הוא לשנות את התפיסה. הפנטזיה שלי היא שהצרכן הישראלי יעריך איכות".