"ישראל וניגריה יגבירו את שיתוף-הפעולה בפיתוח החקלאי"

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, נפגש עם נשיא ניגריה ומספר משרי המדינה וחתם על הצהרה משותפת שמטרתה הגדלת שיתוף-הפעולה החקלאי-כלכלי בין שתי המדינות

"ישראל וניגריה יגבירו את שיתוף-הפעולה האסטרטגי בפיתוח החקלאי והכלכלי של ניגריה" - כך אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר, בתום סבב הפגישות עם נשיא ניגריה, ושרת החוץ, שרת המים ושר החקלאות הניגרים. השר שמיר משמש כנציגו של ראש הממשלה נתניהו באירועים לרגל 100 שנה לאומה הניגרית, בהם משתתפים עשרות ראשי המדינות מהעולם, בהם נשיא צרפת, נשיא נציבות האיחוד האירופי, נשיאים וראשי הממשלה של מדינות אפריקה וראשי הארגונים הבינלאומיים.

לדברי השר שמיר: "הממשל הניגרי מעוניין להגביר את מעורבותן של החברות הישראליות במדינה בתחומי החקלאות, המים, אנרגיות מתחדשות, ביטחון המולדת, תקשורת ו-IT".

צמיחתה של הכלכלה הניגרית בשיעור שנתי של 7.4%, פותחת פתח להשתלבותן של החברות הישראליות בכלכלתה של המדינה המאוכלסת ביותר ביבשת האפריקאית. בשנה האחרונה הושקעו למעלה מ-4 מיליארד דולר בענף החקלאות המקומי. חשיבותה הגיאו-פוליטית של ניגריה מתחדדת על רקע חברותה במועצת הביטחון של האו"ם בשנתיים הקרובות והגברת מעורבותה במוסדות האו"ם.

שמיר חתם אתמול על הצהרה משותפת עם שר החקלאות הניגרי, ד"ר אדסינה, שמטרתה הגברת שיתוף-הפעולה החקלאי בין המדינות, תוך מיקוד בביטחון המזון. ישראל תפעל לשדרג את יכולותיה של ניגריה עם הגדלת היקף הקרקעות המעובדות, הגברת יעילות משק המים, השבחת הגידולים ושיפור רמתם המקצועית של העוסקים בחקלאות, זאת על בסיס מסחרי עם מעורבות המגזר העסקי.