עוד דחייה במכירת כלל ביטוח לסינים; גוברים הספקות לגבי השלמתה

קבוצת הרוכשים הסינים הודיעה לאי.די.בי כי היא מממשת בשנית אופציה להארכת תקופת ההסכם עד 2 באפריל, על מנת להמשיך לקדם את ההליך שהיא מקיימת מול הפיקוח על הביטוח בישראל לקבל אישור להחזיק באמצעי שליטה בחברת הביטוח

הולכים ומתרבים הספקות ביחס לאישור עסקת כלל ביטוח והעברת השליטה בה לקבוצת הרוכשים הסינית, שחתמה בסוף אוגוסט על הסכם לרכישת 32% ממניות קבוצת הביטוח מידי אי.די.בי.

קבוצת הרוכשים הסינים הודיעה לאי.די.בי כי היא מממשת בשנית אופציה, שניתנה לה במסגרת ההסכם בין הצדדים, להארכת תקופת ההסכם ב-30 יום, עד 2 באפריל. זאת על מנת להמשיך לקדם את ההליך שהיא מקיימת מול הפיקוח על הביטוח בישראל, שבראשות דורית סלינגר, לקבל אישור להחזיק באמצעי שליטה בחברת הביטוח.

בתחילת חודש מאי תסתיים תקופת הארכה השלישית והאחרונה שהותרה בהסכם המקורי, כך שלסינים נותרו חודשיים להשלים את העסקה. המתנה למועד מאוחר יותר תלויה בפתיחת ההסכם. העסקה שנחתמה טרם הושלמה, משום שטרם התקבל אישור המפקחת על הביטוח, למרות שחלפו יותר מ-195 ימים מאז נחתם ההסכם.

"רגישות לעסקים מול סין"

ככל הידוע, יש שני נושאים מרכזיים שנדונים כיום בין הפיקוח על הביטוח לבין הרוכשים מסין, בראשות חברת JT Capital - הגשת דוחות כספיים מבוקרים של החברות הרוכשות לפי כללי ה-IFRS, שייערכו על ידי אחד מארבעת משרדי רוה"ח הגדולים הבינלאומיים; הנושא השני נוגע לאופן מבנה ההון רגולטורי הנדרש בחברות הרוכשות. ככל הידוע, חברה אחת כבר השלימה את התהליך, והשתיים האחרות צפויות להשלים זאת בתוך כעשרה ימים.

גורם בשוק העריך שהמפקחת על הביטוח מעוניינת בעסקה בכלל ביטוח, אך גם זהירה מאוד. "זו תקופה רגישה מאוד מבחינת עסקאות מול גופים סיניים, כשגם האווירה הציבורית כוללת התנגדות להשקעות מסין, למשל בתנובה". על פי הודעת אי.די.בי לבורסה, עם מימוש האופציה להארכה השנייה בתקופת העסקה, אישרה JT כי השגת אישור הממונה מצויה בתהליך מתמשך. באוצר בחרו לא להגיב.