כפי שנחשף ב"גלובס": אייפקס על סף רכישת טמבור ב-500 מיליון שקל

השווי כולל חוב של טמבור בכ-300 מיליון שקל ■ הרכישה תבוצע ע"י הקרן החדשה שמקימה אייפקס להשקעות בישראל ■ המגעים נחשפו ב"גלובס" בדצמבר

קרן אייפקס נמצאת במשא-ומתן מתקדם לרכישת טמבור מידי קבוצת עזריאלי, וההערכות בשוק הן כי העסקה היא על סף סגירה. המגעים נחשפו ב"גלובס" באמצע דצמבר האחרון.

העסקה תבוצע לפי שווי של 800 מיליון שקל לטמבור, אולם שווי זה כולל את החוב של החברה בכ-300 מיליון שקל, כך ששווי העסקה ללא חוב הינו כחצי מיליארד שקל. הרכישה תבוצע באמצעות הקרן החדשה שמקימה אייפקס לביצוע השקעות בישראל.

היקף הקרן צפוי לעמוד על 300 מיליון דולר, והיא מתעתדת להשקיע בחברות מקומיות בסדר גודל בינוני-גדול, עם מחזור מכירות של החל מ-75 מיליון שקל לשנה.

טמבור הינה חברה-בת של גרנית מקבוצת עזריאלי. טמבור תואמת לאסטרטגיית ההשקעה של אייפקס. הקרן היא כאמור בעלת השליטה בקונצרן תנובה, ששולטת בשוק החלב, וכן בפסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל. במילים אחרות, אייפקס מתמקדת ברכישת חברות ששולטות בתחום פעילותן - וטמבור עונה על ההגדרה.

טמבור, שנוסדה בשנת 1936 ומייצרת צבעי קיר, דפוס ורכב וכן חומרי בנייה ושיפוץ, נחשבת למותג חזק ולחברה נקייה מבעיות ניהוליות. החברה מנוהלת על-ידי מיכאל דיין. במאי אשתקד טמבור נמחקה מהמסחר בבורסה על-ידי החברה-האם, גרנית הכרמל, לפי שווי של 350 מיליון שקל.