מוטי בן-משה: "לא נכנע לאיומים של בעלי האג"ח"

מחזיקי האג"ח דרשו מבן-משה ומאלשטיין התחייבות כי לא יתנו יד לתמיכה בתביעות הנגזרות להשבת הדיבידנדים שהוגשו כנגד אי.די.בי אחזקות בהיקף של כ-442 מיליון שקל, אחרת ייחשב הדבר כהפרה של הסדר החוב

החרפה במערכת היחסים בין בעלי השליטה באי.די.בי. אתמול בצהריים נפגשו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות עם מוטי בן משה, עורך דינו רענן קליר וסאול צאנג מקורבו של אדוארדו אלשטיין, במטרה לנסות להרגיע את הרוחות הסוערות, עקב כוונת האחרונים לרתום את אי.די.בי פתוח לתביעות הנגזרות להשבת הדיבידנדים שהוגשו כנגד החברה האם - אי.די.בי אחזקות (בהיקף של כ-442 מיליון שקל).

אלא שבן משה גילה קו תקיף ולא הסכים להגיע להבנות. בתגובה לטענות נאמני האג"ח בנושא אמר: "שמעתי את האיומים שלכם. למדתי איך להתנהג בשוק ההון הישראלי, ואני לא נכנע לאיומים".

מהפגישה נעדרו הנושים הגדולים בחברה, ובהם קרן ברוש, קרן גילעד ונציגי אקסלנס, למרות שהוזמנו. ככל הנראה, נעשה הדבר מתוך אקט של חוסר אמון מצדם כלפי בן משה ואלשטיין.

הפגישה נערכה על רקע המשבר ביחסים בין הצדדים שהחל עם שליחת המכתב של עורכי הדין המייצגים את נציגות האג"ח בחברה. אלה דרשו מבן משה ואלשטיין התחייבות כי לא יתנו יד לתמיכה בתביעות הנ"ל, אחרת ייחשב הדבר כהפרה של הסדר החוב.

בינתיים הוזרמו לאי.די.בי אחזקות 38 מיליון שקל ממשפחות מנור ולבנת, לשעבר השותפות לגרעין השליטה בקונצרן עם נוחי דנקנר, במסגרת הסדר הפשרה שנחתם עמן. העברת הכספים נעשתה בהמשך לבקשת גבאי ואולמן, בשל מצבה התזרימי המאתגר של אי.די.בי פתוח.