הטוטו הרוויח 109 מיליון ש' בשנתיים מהשקעות בשוק ההון

אפיק רווח מוצלח מאוד למועצה להסדר ההימורים בספורט, שמקצה כ-800 מיליון שקל מהכנסותיה השנתיות להשקעות בבורסה באפיקים סולידיים

המהמרים הישראלים הצליחו להביא את הטוטו לשיא הכנסות ב-2013, עם מחזור שהסתכם ב-1.92 מיליארד שקל. אבל מתברר שבמקביל הטוטו נהנה מאפיק רווח נוסף מוצלח מאוד - שוק ההון. בשנתיים האחרונות רשם הטוטו מהשקעות בשוק ההון רווח של 109.4 מיליון שקל (55.6 מיליון שקל רווח ב-2013, ו-53.8 מיליון ב-2012). יש לציין כי הכנסות אלו מצטרפות לרווחים של הטוטו מהימורים, ומועברות לטובת הספורט.

הרווח בשוק ההון הפך למרכיב משמעותי ברווח הכולל של הטוטו, שהסתכם ב-2013 בכ-420 מיליון שקל.

הפעילות של הטוטו בשוק ההון מתאפשרת בזכות רזרבות שמחזיקה המועצה להסדר ההימורים בספורט. אותן רזרבות שמצטברות לטוטו ומהן מנהל הארגון את ההשקעות בשוק ההון, הן למעשה "כסף צבוע" שמיועד לפרויקטים עתידיים אליהם התחייב הטוטו (בניית מתקנים, השקעה בתשתיות ספורט וכו'). בסך הכל מקצה הטוטו כ-800 מיליון שקל בשנה לטובת השקעות בשוק ההון, אותן הוא מנהל, לטענתו, באפיקים סולידיים.

ניהול ההשקעות של הטוטו נעשה על-ידי חמישה בתי השקעות בכל שנה, כאשר בית ההשקעות שמשיג את התשואה הנמוכה ביותר בכל שנה מוחלף - על-פי רוב - בבית השקעות אחר.

בשנתיים האחרונות נוהלו ההשקעות של הטוטו על-ידי בתי ההשקעות הבאים: אקסלנס, דש, אלטשולר-שחם, אי.בי.אי, ילין-לפידות, אפסילון ופעילים.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, בטוטו צופים שעם המונדיאל בקיץ הקרוב בברזיל, הכנסות המועצה להסדר ההימורים יחצו ב-2014, לראשונה בהיסטוריה, רף של 2 מיליארד שקל.