אביב מציעה לחברות מלונאיות שטחים במגדל רוטשילד 22

ל"גלובס" נודע כי החברה מציעה שטחים הקומות הראשונות במגדל המשרדים רוטשילד 22 בתל אביב ■ החברה החלה להציע שטחים קטנים יותר לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן ברמות מחירים של 110-120 שקל למ"ר במרמת מעטפת

חברת אביב בבעלות דורון אביב ודפנה הרלב מציעה לרשתות מלונאיות שטחים בעשר הקומות הראשונות במגדל המשרדים רוטשילד 22 בתל אביב, כך נודע ל"גלובס". מגדל המשרדים, הכולל 27 קומות וממוקם בפינת הרחובות רוטשילד ונחלת בנימין, עומד להתאכלס בקרוב.

בחודש נובמבר האחרון פירסם "גלובס" כי לדברי החברה, למגדל לא נרשמו ביקושים לשטחים נרחבים מצד פירמות גדולות כפי שצפתה, ועל כן החלה להציע שטחים קטנים יותר לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן ברמות מחירים של 110-120 שקל למ"ר במרמת מעטפת. כעת, נראה כי על מנת להאיץ את שיווק השטחים הרבים שנותרו להשכרה במגדל, פונה החברה לרשתות מלונאיות בהצעה לשלב במגדל המשרדים גם מלון עסקים.

גורם בענף המלונאות המעורה בפרטים מסר ל"גלובס" כי "המיקום של המגדל הוא מהאטרקטיביים שיש בתל אביב בלב שדרות רוטשילד, לצד מעונם של גופים פיננסים וגם לצד אזורי בילוי ותיירות, אך יחד עם זאת, מגדל המשרדים לא הותאם בבנייתו למלונאות, והעובדה כי הכניסה למגדל המשרדים היא אחת ואין בה הפרדה לכניסה של מלון, מקשה על מימוש שילבו של מלון במגדל".

על פי הערכות, הרוויה בשטחי משרדים המוצעים כיום להשכרה, מביאה להאטה בקצב העסקאות להשכרת משרדים באזור תל אביב. במרחק מאות מטרים מהמגדל, מוצעות למשל שלוש קומות בשטח 1060 מ"ר כל אחת במגדל דיסקונט שבפינת הרחובות יהודה הלוי והרצל, על ידי חברת פנדום. הקומות הושכרו עד כה לבית ההשקעות דש, שעברה לאחר האיחוד עם בית ההשקעות מיטב למגדל צ'מפיון בבני ברק.

פנדום מחפשת שוכרים חדשים לקומות ודורשת 130 שקל למ"ר ברמת גימור מלאה. לכך מצטרף גם עידוד מצידה של עיריית תל אביב להגדיל את השטחים המלונאיים בעיר, דבר שבא לידי ביטוי בעסקאות בוצעו לאחרונה להסבת בנייני משרדים למלונאות. כך למשל בתחילת החודש הודיעה רשת מלונות פתאל, שבבעלות דוד פתאל, כי חתמה על הסכם עם אמות השקעות, לפיו תשכור את בניין C במתחם אמות ביטוח בדרך מנחם בגין 46-48 בתל אביב.

הרשת תסב את הבניין, הכולל 9,200 מ"ר, למלון עסקים בן 190 חדרים תחת המותג "לאונרדו", בהשקעה של כ-50 מיליון שקל. ההסכם בין החברות כולל את השכרת המבנה ל-24 שנה ו-11 חודשים. המלון ישתלב במתחם "אמות ביטוח", שבו שלשה בנייני משרדים. ההסכם נחתם ל-20 שנה שיחלו בתום תקופת התאמת הבניין לייעודו כמלון שתיארך כשנה. מסירת הבניין לפתאל צפויה ברבעון השני של 2014, עם פינוי הנכס על ידי קבוצת כלל ביטוח.

בחברת אביב סירבו להגיב לידיעה.