צעדי חירום בדואר ישראל: 130 עובדים ארעיים יפוטרו

סך הצעדים הללו צפויים לחסוך לחברה 113 מיליון שקל השנה ■ אין בצעדים אלה פגיעה בהסכמים הקיבוציים

בשל מצבה הפיננסי הקשה של חברת דואר ישראל, החליטה הנהלת החברה על יישום צעדי חירום הכוללים פיטורים של כ-130 עובדים ארעיים, הפחתת עבודה בשעות נוספות בכ-50% וביטול הרקת תיבות הדואר האדומות בבקרים. הצעדים צפויים לאפשר לחברה חיסכון של כ-53 מיליון שקל עוד השנה, והם מתווספים לקיצוץ משמעותי שביצעה דואר ישראל בתקציב ההוצאות השוטפות ובתקציב ההשקעות, זאת במקביל להחלטה שלא לקלוט עובדים חדשים.

סך הצעדים הללו צפויים לחסוך לחברה 113 מיליון שקל השנה. יצוין, כי אין בצעדים אלה פגיעה בהסכמים הקיבוציים.

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל דואר ישראל, חיים אלמוזנינו, הורה אתמול (ג') למשוך חזרה פיקדון בסך 60 מיליון שקל שהופקד בבנק יהב כערבות נגד הלוואות של עובדי החברה. הסכום צפוי להקטין את הפסדי החברה השנה ולאפשר לה שקט תעשייתי.

כמו כן, צעדי ההתייעלות צפויים להביא לשיפור בתזרים המזומנים ולאפשר לחברה להמשיך ולפעול תוך ניהול מו"מ עם נציגות ארגון העובדים לגיבוש ומימוש תוכנית ההבראה המקיפה. אלמוזנינו, נפגש עם יו"ר ארגון העובדים ועדכן אותו כי צעדי החירום ייכנסו לתוקף באופן מיידי.

ללא הקיצוצים במסגרת צעדי החירום, הן ממרכיבי השכר, הן מההשקעות והן מההוצאות השוטפות, היו אוזלות יתרות המזומנים של החברה מהמקורות השוטפים בחודשים הקרובים. הרפורמה בחברה צפויה, בין היתר, להביא לגמישות בשעות העבודה, להתאמת השירות לצרכי הלקוחות, לשיפור השירות ולצמצום כמות העובדים.