עדות זקן נגד אולמרט נחשפת: סיגרים, טיסות ומזומן

מפרשת טלנסקי דרך ראשונטורס ועד פרשת הולילנד: לאחר שהפרקליטות החליטה שלא להפוך אותה לעדת מדינה, שולה זקן חושפת בפני מקורביה את עדותה במשטרה, שמציגה לכאורה התנהלות פלילית של רה"מ לשעבר אולמרט

בשעות שאחרי החלטת הפרקליטות שלא להפוך אותה לעדת מדינה, שולה זקן מביעה פליאה - ומספרת למקורביה לראשונה מהו המידע שמסרה נגד אהוד אולמרט.

בפרשת טלנסקי העידה השבוע זקן בפני חוקרי המשטרה כך: "הכסף של טלנסקי לא היה קופה פוליטית כמו שאולמרט אומר, זו הייתה קופה פרטית. מהקופה הפרטית הזו הוא קנה חליפות, עטים, סיגרים, נסע לחוץ לארץ. פעם אחת שילמנו מהקופה הזו על כנס פוליטי, אבל הכסף הזה היה כולו לצרכים אישיים.

"אני אומרת את זה למדינה - והם לא עושים עם זה כלום? המעטפות האלה היו מקור של כסף מזומן. אפשר לראות שכל התשלומים באוניברסיטה של הילדים שלו שולמו במזומן. מאיפה? כל הסיגרים שולמו במזומן. והוא הרי מעשן כל יום 2-3 סיגרים, כל אחד אולי 100 דולר, לא יודעת כמה, מאיפה הוא קנה אותם? מאיפה אוסף העטים הענק שלו? מאיפה החליפות? הכול במזומן, מהמזומנים האלה של טלנסקי. והוא עוד אומר שזו קופה פוליטית".

בפרשת ראשונטורס מסרה זקן את הגרסה הבאה: "אני אומרת לכם שבראשונטורס הוא ראה את כל הנסיעות, לא רק נסיעה אחת. הוא נתן לנו את ההוראות לעשות מימונים כפולים, ועל המימון הזה והיתרות האלה כל בני המשפחה נסעו. החוקרים שמעו ממני את כל זה השבוע".

לדבריה, "תיארתי לחוקרים איך הוא ראה בזמן אמת כל נסיעה, על השולחן. הוא אמר בעדות שהוא לא ראה את זה מצטבר, הוא ראה כל פרט לבד, אבל זה לא נכון. היינו שמים לו על השולחן הצעות של 5 ארגונים, הכול על השולחן ביחד, ואז הוא אמר: מפה תיקחו מחיר מלא, מפה תיקחו 1,500 דולר, מפה אל תיקחו כלום. הוא עשה חישוב, לקח נייר כדי לראות כמה זה יוצא לו, כי היה לו חשוב שהילדים ועליזה וכל מי שרוצה לנסוע - גם יוכל לנסוע, וכך גם נוכל לדרג אותו למחלקה ראשונה. אז להגיד שהוא לא יודע? אם זה לא מספיק, אני לא יודעת מה מספיק".

על פרשת הולילנד אמרה זקן לחוקרים: "הוא ביקש משמואל דכנר לעזור לאחיו יוסי. דכנר צלצל ואמר לי: 'תגידי לאולמרט שבה שהוא ביקש ממני, בוצע'. אמרתי לו. מה קורה פה? אני יושבת 3 פעמים בשבוע בבית משפט על תיקים שהם לא שלי. הוא לוקח זיכוי, ואני לוקחת הרשעה? מה זה, הכול מתהפך?".

לשאלה האם הציגה ראיות לחוקרים, סיפרה זקן למקורביה: "אין לי ראיות, מה אני, דכנר? אני חשבתי שזה יגיע למצב כזה? אני באתי רק כי אולמרט ועורכי דינו טוענים שאני השקרנית ואני המושחתת, רק לכן פתחתי את הפה. אחרת לא הייתי מדברת. 7 שנים לא דיברתי. אז יש לי ראיות שאני אוספת 30 שנה אחורה? מה פתאום. אבל יש את היומנים שלי, למשל. אני רוצה להסביר לשופט את היומנים שלי, הם לא נותנים לי. הם כאילו רוצים לעשות כבר 'וי'".

זקן על ההחלטה: "טמבלים, למה אתם מוותרים עליי?"

כמו כן אמרה השבוע זקן בחקירת המשטרה כי השיטה החלה עוד בשנות ה-80: "עוד בפרשת החשבוניות הפיקטיביות של הליכוד ב-88' הוא אמר לי להגיד שאני טעיתי. הייתה פרשה שבה כרטיס של עליזה אולמרט שולם, והוא אמר לי להגיד שזה אני. כך אמרתי. זה התחיל כבר אז. הראיתי לחוקרים שהשיטה קיימת משנת 88'".

על ההחלטה לא להפוך אותה לעדת מדינה אמרה זקן: "אני לא מבינה מה העצלנות הזו של המדינה. זה רק עניין של זמן? אין להם זמן לפתוח את התיקים מחדש? מה הקטע הזה? הם לא רוצים לפתוח שוב את טלנסקי? שוב את ראשונטורס? למה? אין להם זמן לבזבז? או שאולי הם מרגישים שהם הולכים להרשיע אותו בכל מקרה, והם לא צריכים אותי?

"טמבלים, למה אתם מוותרים עליי, על העדות שלי? הרי כל הדרך רק רציתם לשמוע אותי. הנה אני, תקשיבו לי, אני באה ביוזמתי, אתם לא מבקשים ממני אפילו. איפה כל התנועה לאיכות השלטון ותנועת אומ"ץ שיעשו בלגן? סיפקתי פה מספיק חומר כדי להסתכל על הראיות מחדש".