עובדי רשות השידור התפללו בקברי צדיקים: "אנחנו נשרוד"

עובדי רשות השידור הגיעו לקבר רבי שמעון בר-יוחאי בהר מירון והתפללו שהמלצות ועדת לנדס לא יובילו לסגירת מקום עבודתם

אחרי פרסום המלצות ועדת לנדס ובראשן סגירת רשות השידור, עלו היום (א') עובדי ערוץ 1 לקברי צדיקים כדי לשאת תפילה.

"מה שנשאר לנו זה להתפלל ולבקש מהקדוש ברוך הוא שלא ייסגרו את רשות השידור", הצהירה אחת העובדות עם ההגעה לקברו של רבי שמעון בר-יוחאי במירון.

העובדים הגיעו אל הקבר תוך כדי שירת "משיח משיח" ו"אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים". את פניהם קיבל רב שקרא להם להקיף את הקבר ולשאת תפילה. "לא פוחדים מבשר ודם, לא מארדן ולא מלפיד", אמר הרב לעובדים. "צריך להתפלל שהשם ייתן פרנסה בשפע".

"באנו לפה בגלל פורים, ונהפוך הוא - הכול יהיה הפוך, אנחנו נישאר ונשרוד", הוסיפה יהודית גיאת, אחת העובדות ברשות השידור. "אי-אפשר שבגלל פוליטיקה ייזרקו משפחות לרחוב, זה לא ייתכן".

עובדת אחרת הסבירה מדוע בחרו דווקא לעלות לקברי צדיקים: "האמונה זה הדבר הכי חשוב, רק אמונה תשיג הכול".

ביום חמישי האחרון פרסמה ועדת לנדס לבחינת המתווה החדש לשידור הציבורי את המלצותיה, ובהן ההמלצה לפרק את רשות השידור ולהקים רשות חדשה. כמו כן הציעה הוועדה כי החל מ-31 במארס 2015 - תבוטל אגרת הטלוויזיה.

לפי המתווה, רשות השידור החדשה תכלול את 8 רשתות קול ישראל ו-3 ערוצי טלוויזיה: ערוץ 1, שיהיה הערוץ המרכזי של השידור הציבורי; ערוץ 33 בערבית; וערוץ לילדים, בני 6-15, שיחליף את הטלוויזיה החינוכית.

עם פרסום המלצות הוועדה התריע שר התקשורת גלעד ארדן כי המהלך יהיה כרוך בפיטורים. "עובדים רבים יפוטרו", אמר ארדן אך הבטיח: "הם יזכו לפיצויים הולמים".