ארה"ב מעבירה מימון מיידי למערכת "כיפת ברזל"

משרד ההגנה האמריקאי הודיע על חתימת הסכם שבמסגרתו תזכה ישראל למימון מיידי של המשך הייצור והרכש של מערכת ההגנה מרקטות

ימים ספורים לאחר תום ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון ופגישתו עם הנשיא אובמה ושורה של בכירים אמריקאים, אישרה ארה"ב העברה מיידית של 429 מיליון דולר לישראל להמשך ייצור ורכש של מערכת כיפת ברזל.

בהודעה רשמית של הסוכנות לטילים במשרד ההגנה האמריקאי, נאמר כי ארה"ב וישראל חתמו לפני מספר ימים על הסכם להמשך התמיכה האמריקאית בייצור מערכת ההגנה הישראלית שזכתה בשנים האחרונות להצלחה רבה, בעיקר במהלך מבצע עמוד ענן שבו הוכיחה את יעילותה.

בהודעת משרד ההגנה נכתב כי ההסכם שצפוי לקדם משמעותית את הפרויקט הישראלי, "מייצג את האינטרסים האסטרטגיים המשותפים לשתי המדינות. ישראל תקבל מקורות סיוע משמעותיים להגנתה והתעשייה הביטחונית בארה"ב תזכה לשיתוף-פעולה בהפקת רכיבי המערכת", נכתב בהודעה.

מערכת ההגנה האווירית זוכה להתעניינות רבה בארה"ב בזכות יכולתה ליירט טילים בעלי טווח קצר ופצצות מרגמה, והיא בעלת חשיבות רבה עבור הגנת יישובי העורף בישראל. בהודעת משרד ההגנה מתוארת המערכת ככזו "שמשנה את חוקי המשחק" בלחימה באזור.

עוד נמסר כי "ההסכם שנחתם מבטיח את המשך המימון האמריקאי לרכישת מערכת כיפת ברזל, ומספק הזדמנויות משותפות לתעשייה האמריקאית. על-פי תנאי ההסכם 429 מיליון דולר יועברו מיד לישראל כדי לתמוך בהמשך הרכש".