1,000 מעובדי הדואר הפגינו: "על לפיד וארדן להתערב"

העובדים מוחים על החלטת ההנהלה לפטר עשרות עובדים בעיצומו של מו"מ על רפורמה בחברה

עובדי דואר ישראל שבתו היום (ב') במסגרת שביתת אזהרה וכ-1,000 מהם הפגינו הבוקר מול משרדי ההנהלה בתל אביב במחאה על החלטת ההנהלה לפטר עשרות עובדים בעיצומו של מו"מ על רפורמה בחברה. "זוהי רק יריית הפתיחה במאבק להצלת הדואר והעובדים", הזהיר היום בהפגנה יו"ר ועד העובדים, שמעון פרג'ון, שגם הצהיר כי בכוונת העובדים להחריף את צעדי המחאה.

"מדובר בהנהלה כושלת שלמעשה איבדה את השליטה ואין לה כבר יכולת להציל את הדואר באמצעות תוכנית הבראה", אמר פרג'ון. "כשקבוצת כדורגל נכשלת לא מחליפים את כל הקבוצה, אלא את המאמן. אין שום חזון ושום עתיד בתוכנית החירום המוצעת. זה הבית שלנו. אנחנו לא נסכים שבגלל ניהול כושל הוא יתרסק".

בהפגנה קראו העובדים לשר האוצר, יאיר לפיד, ולשר התקשורת, גלעד ארדן, להתערב ולהציל את חברת הדואר. פרג'ון הוסיף ואמר כי עובדי הדואר מוכנים לתוכנית הבראה שתצעיד את הדואר קדימה, "אולם לא באופן החד צדדי וההיסטרי שבו נוקטת ההנהלה".

במכתב לעובדים, כתב היום מנכ"ל הדואר, חיים אלמוזנינו, כי דרישות הארגון להמתין עד לסיום המו"מ על תוכנית ההבראה מערערת את יציבות החברה. חרף כל הפעולות משננקטו עד כה, רובן בקיצוץ הוצאות תפעול והשקעות ומקצתן בשיתוף ובהסכמת העובדים, המזומנים בקופת החברה פוחתים והולכים, ואם לא יינקטו צעדי חירום מידיים, שכוללים גם קיצוץ בשכר, הדבר עלול לערער את יציבות החברה".