חברה שמפתחת מוצר לטיהור מי קולחין גייסה 16 מיליון שקל

חברת הקלינטק אדוונסד ממ-טק (Advanced Mem-tech) מפתחת ממברנות מסוג חדש, המאופיינות בזרימה גבוהה לשם הפרדה של מוצקים מן המים, וכן סינון חיידקים, מיקרובים וטפילים שונים בקצב גבוה יותר מהקיים כיום

חברת הקלינטק אדוונסד ממ-טק (Advanced Mem-tech), בוגרת החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק שבבעלות קבוצת טרנדליינס (בעבר חממת מופ"ת ביהודה), גייסה 16 מיליון שקל מקבוצת משקיעים בראשותו של משקיע פרטי מטקסס ארה"ב בשם עוזי הלוי ומתאגיד Groupe SEB שמתמחה בייצור מכשירי חשמל קטנים.

סבב זה מצטרף לגיוס של החברה בעבר מקבוצת טרנדליינס ומשקיעים פרטיים, בהיקף של כמה מיליוני שקלים.

אדוונסד ממ-טק מפתחת מוצר לטיהור מי קולחין וניקוי זיהומים. מדובר בממברנות מסוג חדש, המאופיינות בזרימה גבוהה לשם הפרדה של מוצקים מן המים, וכן סינון חיידקים, מיקרובים וטפילים שונים בקצב גבוה יותר מהקיים כיום, כך לדברי החברה.

מן החברה נמסר כי: "המחסור במים נקיים מוביל לחיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות הפועלות לייצור מקורות מים נוספים, בין היתר על ידי התפלת מי ים ומי תהום מלוחים והשבת מי קולחין. הטכנולוגיה שפיתחה Mem Tech מאפשרת סינון מים תוך הקטנת צריכת האנרגיה וכן בעלות נמוכה יותר מהטכנולוגיות הקיימות כיום בשוק ועל כן מקנה לחברה יתרון תחרותי מובהק ופונה לפלחי שוק ותעשיות שונות שעד כה לא השתמשו בממברנות לצרכים הללו". שוק הממברנות מגלגל כיום על כ-20 מיליארד דולרים בשנה.

משה קלנר, מנכ"ל Mem Tech, הסביר כי טכנולוגיית הממברנות שפיתחה החברה עברה ניסיונות מוצלחים במספר מוקדים בארץ ובעולם. החברה מצויה כעת במשא ומתן להטמעה ושיווק של הטכנולוגיה בשיתוף עם מספר חברות מאירופה וארה"ב.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על פיתוחים של חוקרים מהטכניון - פרופ' מוריס אייזן ופרופ' רפי סמייאט. ל-Mem Tech שותפות עסקית עם מקורות במסגרת תוכנית WaTech, המרכז ליזמות וחדשנות טכנולוגית של חברת מקורות, וכמו כן שותפות אסטרטגית לייצור הפולימר עם חברת פולימרים בינלאומית מובילה. החברה סיכמה לאחרונה על שיתוף פעולה עם גוף הנדסי לביצוע פרויקטים בארה"ב.