חיל האוויר הפציץ הלילה בעזה; הלימודים יתקיימו כסדרם

בבוקר שלאחר מתקפת הרקטות על יישובי הדרום, שגרת החיים והלימודים תתקיים תחת איום הירי ■ שר הביטחון הצהיר כי ישראל "תגרום למחבלי הג'יהאד האיסלמי להתחרט על הירי שביצעו"

השקט בדרום ישוב? תושבי היישובים בעוטף עזה ובטווח הירי מהרצועה ינסו לשוב לשגרת חייהם הבוקר (ה'), יממה לאחר מתקפת הרקטות הנרחבת של ארגון הג'יהאד האיסלמי על יישובי הדרום. בעקבות הערכות מצב שהתקיימו לאחר תגובת צה"ל בעזה, הוחלט לקיים את הלימודים כרגיל.

גורם צבאי מסר אתמול כי "אנו רואים בחמאס אחראי ותגובה הולמת תגיע". הגורם הוסיף כי "ההנחיות כרגע הן להתנהג כרגיל, להישמע להנחיות ולפעול בהתאם לצורך. כרגע לא בוטלו מסיבות פורים ואירועים לכבוד החג, אך אנו קוראים לציבור להתנהג באופן רציני ואחראי". הוא הדגיש כי התושבים מתבקשים להישאר סמוך למרחבים מוגנים.

בשעות הערב והלילה הגיב צה"ל על הירי בשורה של תקיפות מהאוויר בעזה. כלי טיס של חיל האוויר הפציצו עשרות יעדי טרור ברפיח, בחאן יונס שבדרום הרצועה וגם בחלקה הצפוני. קודם לכן הפגיזו טנקים של צה"ל שתי מטרות ברצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, תקף 29 מטרות ברחבי רצועת עזה. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול המסיבי אשר בוצע הערב לעבר שטח מדינת ישראל".

יעלון: "לא נעבור לסדר היום"

בעקבות ההסלמה בדרום, הורה שר הביטחון משה יעלון על עצירת ביקורים אצל אסירים מעזה הכלואים בישראל, ועל סגירת המעברים לרצועה. יעלון הבהיר כי ישראל "לא תעבור לסדר היום על מטחי הירי. לא נאפשר לג'יהאד או לכל גורם אחר ברצועה לשבש את חיי אזרחי ישראל. כשלא יהיה שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט, באופן כזה שיגרום למחבלי הג'יהאד האיסלמי להתחרט על הירי שביצעו".

יעלון שלח אזהרה ברורה גם לחמאס: "הוא האחראי למתרחש ברצועה וגם הוא צריך לקחת בחשבון שלא נסבול את הירי לעברנו. אם חמאס לא יידע לאכוף שקט, גם הוא ישלם מחיר כבד".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון פרסם הודעת גינוי לירי הרקטות מעזה לישראל. "אני מתנגד להסלמה ולאלימות, אני קורא לכל הצדדים להפגין ריסון ולמנוע תקריות נוסעים שיכולות להביא לחוסר יציבות באזור", אמר באן.

הג'יהאד האיסלמי: "נרחיב את טווח הרקטות אם ישראל תגיב"

אתמול איים הג'יהאד האיסלמי, שנטל אחריות על ירי הרקטות, כי אם ישראל תגיב למתקפה הנרחבת על יישובי עוטף עזה, אנשיו ירחיבו את טווח ירי הרקטות. "אנחנו מתכוונים להרחיב את טווח הרקטות אם ישראל תגיב עוד הלילה", אמרו בארגון. "נירה אל מעבר לטווח ה-4-5 ק"מ שירינו עד כה".

בג'יהאד האיסלמי איימו כי אחרי כל הפרה ישראלית של הסכם הרגיעה תגיע תגובה גם מעזה. במקביל הדגישו: "לא שברנו את התהאדיה של החודשים האחרונים. אם ישראל תשב בשקט גם אנחנו לא נירה".