דנקנר: לגבות עדות פלסמיקר למעורבות בן משה בהלבנת הון

הביא לארץ את פלסמיקר והגיש לביהמ"ש "בקשה בהולה" לגביית עדותו ■ לטענת עורכי הדין של דנקנר, פלסמיקר עבר בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת

נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, הגיש היום (ה') לשופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין, "בקשה בהולה לגביית עדות", במסגרתה הוא מבקש באמצעות עורכי דינו, שמוליק קסוטו, גיא נוף ורונן בר-און, כי ביהמ"ש יורה על גביית עדות מוקדמת מפטריק דה פלסמיקר, אזרח בלגי השוהה בימים אלו בישראל, ממנו עולה מעורבותו של מוטי בן משה בהלבנת הון.

נזכיר כי בתחילת השבוע כינס בן משה "מסע"ת מיוחדת" מבלי שהיה נוכח בה בעצמו, אלא שלח במקום את דובריו ועורך דינו שמסרו לנוכחים כי אקסטרה, החברה של בן משה, העבירה בקשה דחופה לאורנשטיין, החושפת כי המסמך שעומד בבסיס תצהירם של פטריק דה פלסמיקר, רו"ח יהודה ברלב ואבי ינוס, שותף בחברת המודיעין העסקי בלאק קיוב, הטוען לעבירות מס שביצע כביכול בן משה, הנו מזויף, וכי בן משה מעולם לא פגש את פלסמיקר. לנוכח זאת פנה בן משה לפרקליטות מחוז ת"א בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד דנקנר, רו"ח יהודה ברלב ואבי ינוס, שותף בחברת המודיעין העסקי בלאק קיוב.

כעת טוען דנקנר כי בשל הנסיבות המחמירות שיצרה מסע"ת זו הוא ביקש מפלסמיקר להגיע לישראל "על מנת שניתן יהיה לעמת אותו עם ההאשמות של בן משה. בפגישה שהתקיימה עימו חזר ואישר פלסמיקר בשנית שכל האמור בתצהירו הראשון הינו אמת." בין דברים אלו הדגיש פלסמיקר כי הוא נפגש עם בן משה שביקש ממנו לפתוח מערך חברות ריקות מתוכן לצורך העברת כספים והציע לו עמלה כאחוזים מהסכומים המועברים בין החברות.

עורכי הדין של דנקנר ציינו כי לא הסתפקו בתצהיר זה ובהתאם "שלחו היום בבוקר את פלסמיקר לבדיקת פוליגרף מקצועית והוא נמצא דובר אמת לאמיתה. ומכאן עולה שבן משה כיזב בכתבי טענותיו בניסיון נואל להכפיש את שמם של המבקשים (דנקנר, ברלב וינוס א' פ')".

בקשתו הנוכחית של דנקנר הינה אבן דרך נוספת בחקירה שמנהל האחרון כנגד בן משה ובבקשה שלו שהוגשה לפני כחודש לביהמ"ש המחוזי, לערוך דיון חוזר בהחלטה להעביר את השליטה מידיו לידי בן משה ושותפו אדוארדו אלשטיין. לטענתו של דנקנר המפעיל את שירותי החקירה של רו"ח ברלב וחברת בלאק קיוב, קיים דופי במקורות הונו של בן משה הקשור בהעלמות מס והלבנת הון, וכן בעייתיות במבנה פיננסי רעוע של אקסטרה אנרג'י, זרוע האנרגיה של חברת ההחזקות של בן משה.