מיקו צרפתי על הקפאת השכר: "לא נעבור על כך בשתיקה"

מיקו צרפתי בתגובה ראשונה לצעד הדרמטי בחברת החשמל: "אובדן עשתונות של ההנהלה" ■ "לא ניגרר בשלב זה למהלכים פזיזים. אנו מתכננים שורה של צעדים אשר יפתיעו את המנכ"ל" ■ ביה"ד לעבודה יאשר המהלך של גליקמן?

עובדי חברת החשמל מתכוננים לקרב על שכרם - ועל תדמיתם בציבור: מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מכנה את החלטת מנכ"ל החברה אלי גליקמן להפסיק את ה"טייס האוטומטי" (העלאת שכר עובדי החברה ב-7% מדי שנתיים) כ"אובדן עשתונות", אך נמנע לפי שעה מלאיים בעיצומים או שביתה.

"מדובר במהלך שמבטא אובדן עשתונות של ההנהלה", אומר צרפתי בתגובה ראשונה ל"גלובס". "ברור שלא נוכל לעבור עליו בשתיקה, אבל לא ניגרר בשלב זה למהלכים פזיזים. יותר חשוב לנו לתקן תקלות שנגרמו בעמודי החשמל כתוצאה ממזג האוויר, אך בטוח בקרוב ברור שאנחנו נכנסים לתקופה לא קלה".

בוועד משוכנעים שביה"ד לעבודה לא יאפשר לפגוע באופן חד צדדי בזכויות העובדים שמעוגות בהסכם הקיבוצי שלהם. במילים אחרות, ספק עם המהלך של גליקמן יעבור ואפשר לראות בו מהלך של תסכול מצד ההנהלה לאחר כשלון המגעים להשגת הסכם עם העובדים לרפורמה.

במכתב ששלח הערב לעובדים, צרפתי כותב כי "כפי שהמנכ"ל הפתיע אותנו העובדים בצעד חד צדדי, כך אנו מתכננים שורה של צעדים אשר יפתיעו את המנכ"ל".

יו"ר הוועד כתב כי "אנו נמצאים בדיונים משמעותיים מאוד על הרפורמה בחח"י, שמהווה את הרפורמה החשובה והגדולה שנעשתה בארץ והשכם והערב אנו חשופים להשמצות בתקשורת כנגד החברה ועובדיה. ציפינו שהנהלת חח"י בראשות היו"ר והמנכ"ל יגבו ויגנו על עובדי החברה המסורים, כפי שעשו זאת ראשי חברות אחרות במשק. לצערנו, הנהלת חח"י נגררת לפופוליזם זול במקום לתקוף את הגורמים אשר הביאו את החברה למצבה הפיננסי הנוכחי, והעדיפו לפגוע בעובדים".

לדבריו, "בניגוד להחלטת המנכ"ל אשר התקבלה כשליפה מהמותן, המזכירות הארצית תקבל החלטות בכובד ראש ולאחר דיון רציני. עליכם להיות קשובים להנחיות נציגי ארגון העובדים במהלך השבוע הקרוב".

צרפתי לא פיספס הזדמנות "להראות" להנהלת חברת החשמל כי מה שנמצא בראש מעיינם של העובדים, הם צרכני החשמל בישראל: "בימים אלו של מזג אויר חריג וירי קסמים בדרום, אנו נדאג להמשך אספקת חשמל סדירה לכל בית בישראל", כתב צרפתי במכתב.